محمدعلی پورمختار:

نماینده‌ی بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت: باید از طریق کمیسیون ویژه‌ی مقابله با تحریم‌ها، بر وعده‌ها و برنامه‌های دولت نظارت باشد. ما به طور جدی پیگیر هستیم تا دوباره طرح تشکیل این کمیسیون را در صحن علنی مجلس مطرح کنیم.

به گزارش لرستان خبر، محمدعلی پورمختار نماینده‌ی بهار و کبودرآهنگ در مجلس درباره‌ی ایجاد کمیسیون ویژه‌ی مقابله با تحریم گفت: ما شاهد یک جنگ اقتصادی همه جانبه به سردمداری آمریکا و همراهی اروپا و برخی  کشورهای منطقه هستیم. آن ها با حدود 500 نفر از وزارت خزانه داری آمریکا، مجلس نمایندگان و مجلس سنا در جهت پیشبرد اهداف شوم خود اتاق جنگ تشکیل دادند. ما هم در کشور نیازمند یک مقابله‌ی یکپارچه و اقدام همه جانبه هستیم.

وی افزود: دولت تا حد امکان کارهایی انجام می‌دهد اما کارهای فرعی! در مجلس هم خبری نیست. هیچ یک از کمیسیون‌ها حتی یک کمیته‌ای برای این موضوع اختصاص ندادند. ما با مشورت تعدادی از دوستان به این نتیجه رسیدیم که مجلس باید قدرتمند به این موضوع ورود کند تا با نظارت و همکفری با دولت به مقابله یا کم اثر کردن تحریم‌ها بپردازد.

این نماینده‌ی مجلس در ادامه اشاره کرد: بحث دیگر، تشکیل باشگاه تحریمی‌هاست که طبق فرمایش مقام معظم رهبری می‌توان مجموعه‌ی اعضای آن‌ها را با کنار هم قرار دادن، به یک قطب تبدیل کرد تا تقابلی باشد بر اقدامات تخریبی آمریکا.
وی در واکنش به نظر برخی نمایندگان، که گفته بودند مجاز نیستیم در فعالیت دولت و قوه‌ی قضاییه در مسئله‌ی مقابله با تحریم‌ها وارد شویم، بیان داشت: این امر نقشه‌ی راه را از طریق قانون‌گذاری به دولت می‌دهد و از طریق آن می‌توان فعالیت‌های دو قوه را پیگیری کرد. این موضوع دخالت در کار هیچ نهادی نیست و تنها نظارت است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس هم‌چنین با اشاره به نداشتن برنامه‌ی مدون از سمت دولت پس از خروج ترامپ تاکید کرد: آیا در طی این مدت وزارتخانه‌ها، معاونت یا ستادی علیه این اقدامات تشکیل دادند؟ وزرا برای تقابل با این اقدام آمریکا چقدر وقت می‌گذارند و چه برنامه‌های مشخصی دارند؟ اعتقاد ما این است که باید بر این موارد از طریق این کمیسیون ویژه، نظارت باشد تا از آن‌ها سوال شود و پیگیر برنامه‌ها و وعده‌های آن‌ها بود. با این حال ما به طور جدی پیگیر هستیم تا دوباره طرح را در صحن علنی مجلس مطرح کنیم و امیدواریم نمایندگان در برابر ملت ایران با رای دادن به این طرح به وظیفه‌ی تاریخی خود در این زمان به درستی عمل کنند.

پورمختار در پایان خطاب به ملت ایران گفت: مردم می‌گویند شما باید بر دولت نظارت کنید و آن‌ها را بازخواست کنید. در موضوعات تحریم و گرانی‌های افسار گسیخته و نابسامانی بازار ارز حرف مردم به حق است که مجلس برای مهار و کنترل آن‌ها چه کرده‌است؟ به نظر من این موضوع به رفتار تک تک نمایندگان برمی‌گردد که اگر کسی اعتقاد بر حل آن داشته‌باشد، سفت و سخت پای آن می‌ایستند و از تشکیل چنین کمیته‌هایی حمایت می‌کنند تا بتوانند ازطریق آن مشکلاتی که مردم با آن درگیر هستند رفع کنند.

انتهای پیام/

 

منبع:سراج24

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات