آیت الله تبریزیان در گفتگو با لرستان خبر:

آیت الله تبریزیان گفت: دولت از روز اول با طب اسلامی مخالفت کرده و همیشه از ما شکایت می کنند.

به گزارش لرستان خبر، آیت‌الله عباس تبریزیان متولد 1341 در نجف اشرف است اما اصالت او به تبریز باز می‌گردد.

وی از هجده سالگی و پس از اخذ مدرک دیپلم وارد حوزه علمیه نجف شد و از محضر آیات عظام خویی و صدر بهره برد و از چهل‌سالگی تدریس درس خارج را آغاز کرد.

آیت‌الله تبریزیان بیش از 80 جلد کتاب تصحیح و تألیف کرده است اما مشهورترین اثر او کتاب چهار جلدی «دراسة فی طب الرسول المصطفی» است که در زیرزمین مدرسه فیضیه قم آن را برای روحانیون و طلاب تدریس می‌کند.

جلد اول این کتاب شامل معرفی طب اسلامی و علل پیدایش انواع بیماری‌هاست. جلد دوم به خواص خوراکی‌ها در طب اسلامی، درمان‌های عمومی، حجامت و... اختصاص دارد. در جلد سوم انواع بیماری‌های و درمان‌های اختصاصی آن آمده است و جلد آخر راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها و افزایش طول عمر را بررسی می‌کند.

مهم‌ترین انگیزه آیت‌الله تبریزیان برای پرداختن به طب اسلامی، بیماری همسر وی در اوایل زندگی است. وی پس از قطع امید پزشکان از مداوای بیماری سرطان همسرش، مطالعه طب اسلامی را به‌طور جدی پی می‌گیرد و با انجام دستورات این طب پس از مدتی موفق به درمان بیماری وی می‌شود، از این رو تصمیم می گیرد با تکمیل مطالعات خود و عرضه آن‌ها، دیگران را نیز بهره‌مند سازد.

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر میزان علاقه و مراجعه مردم به مکاتب طبی متقدم نظیر طب سنتی، طب سوزنی و طب اسلامی، در سفر روز گذشته ایشان به خرم آباد با این استاد حوزه علمیه درباره طب اسلامی گفت‌وگو کردیم.

آنچه در پی می‌آید، ماحصل گفت‌وگوی خبرنگار لرستان خبر با آیت‌الله تبریزیان است که آن را در ادامه می‌خوانید.

دلیل برتری طب اسلامی نسبت به سایر طب هایی که امروزه مطرح است چیست؟

دلیل برتری طب اسلامی به اعتبار منبع و منشا آن که ائمه معصومین علیهم السلام و پیامبر اکرم(ص) هستند که به وسیله جبرئیل از سوی خداوند تبارک و تعالی به آنها رسیده پس یک طب الهی است و قطعا طبی که خالق انسان منشا آن باشد برتر است چراکه خداوند می داند چه چیزی برای انسان مفید است و شکی در این نیست که تجارب بشر هیچگاه به علم خداوند نمی رسد.

بسیاری از بیماری ها مانند ام اس و سرطان هستند که هیچ اسمی از این بیماری ها در روایات بیان نشده، با این وجود چگونه می توانیم تشخیص دهیم و درمان کنیم؟

البته سرطان در روایات آمده و گاهی هم به اسم خنازیر از آن یاد شده و داروی آن در روایات ذکر شده، علاوه بر این طب اسلامی به گونه ای است که هیچگاه در برابر بیماری عاجز و ناتوان نیست و می تواند جوابگوی تمام بیماری ها باشد.

طی سال های اخیر که طب اسلامی بیشتر مطرح شده، استقبال مردم از طب اسلامی را نسبت به سال های قبل چگونه می بینید؟

روز به روز استقبال مردم از طب اسلامی بیشتر می شود و بیماران خارجی از کشورهای مختلف دنیا هم به ما مراجعه می کنند.

علی رغم بی مهری و شایعات و تبلیغات دروغ رسانه های بیگانه و مخالفت های وزارت بهداشت الحمدلله استقبال مردم از طب اسلامی حتی در روستاها و شهرهای کوچک روز به روز بیشتر می شود.

نظر شما در مورد زالودرمانی چیست؟

به آن اعتقادی نداریم چراکه چیزی در این مورد در روایات ذکر نشده و ما هم به هر آنچه در روایات باشد عمل می کنیم چراکه تجربه نشان داده چیزی که در روایات ذکر نشده، نوعا مشکلاتی هم دارد.

تفاوت حجامت با اهدای خون چیست؟

در حجامت از رگ های باریک خون گرفته می شود که معمولا آلودگی ها، لخته و زواید خون گرفته می شوند اما در اهدای خون از سرخرگ خون گرفته شده و خون های آلوده و فاسد را از بدن خارج نمی کند؛ در روایت داریم که در حجامت بیماری خارج می شود نه خون.

سازمان انتقال خون از کسانی که حجامت می کنند یک سال خونگیری نمی کند و علت آن را احتمال عفونت می داند، در این خصوص چه توضیحی دارید؟

حجامت باعث سلامتی است و کل دنیا این مسئله را پذیرفته به گونه ای که کشور آمریکا با هزار سایت بیشترین سایت حجامت را دارد؛ درمانگری حجامت در همه جا پذیرفته شده و این کار دلیل موجهی ندارد.

طب سنتی چقدر با طب اسلامی هماهنگ است؟

طب سنتی با طب اسلامی هماهنگ نیست البته اگر هماهنگی ای هم وجود داشته باشد به اندازه ای است که بین اسلام و مسیحیت هماهنگی وجود دارد چراکه طب اسلامی مانند خود اسلام و طب سنتی مال یونان و مانند خود مسیحیت است.

آیا از جانب دولت حمایتی از شما شده است؟

دولت از روز اول با طب اسلامی مخالفت کرده و همیشه از ما شکایت می کنند، مطب ها را می بندند و مرتب به دادگاه احضار می شویم و در حال حاضر به دلیل همین شکایات دو مطب بنده در قم و مشهد تعطیل هستند.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات