وقوع سیلاب در شهرستان پلدختر خسارت بسیاری به‌بارآورد و همچنان راه‌های ارتباطی در این شهرستان قطع است.

به گزارش لرستان خبر، سیلابی که سوم آذر ماه در شهرستان پلدختر رخ داد سبب خسارات سنگین به زیرساخت‌ها، تلف شدن دام روستائیان و زیر آب رفتن بیش از 100 روستا شد.

خسارت سیلاب به این شهرستان 300 میلیارد تومان اعلام شد و حجم خسارت سیل به این شهرستان سبب شد تا رئیس بحران کشور به پلدختر سفر کند و تنها یک میلیارد تومان اعتبار را برای جبران خسارت سیلاب لحاظ کند ولی هنوز از اعتبار یک‌میلیاردی هم خبری نیست و شهر سیل‌زده پلدختر با مشکلات فراوانی روبه‌رو است.

سید عیسی کاظمی با بیان اینکه بر اثر سیلاب اخیر 50 درصد راه‌های عشایری شهرستان پلدختر مسدود است اظهار داشت: بزرگترین چالش مناطق عشایری پلدختر قطع شدن راههای ارتباطی،  تأمین علوفه، مواد غذایی و نفت است که اداره عشایری چندین دستگاه بلدوزر و لودر را برای بازگشایی راههای ارتباطی عشایری اعزام کرده است و حدود 50درصد راههای ارتباطی مناطق عشایری بازگشایی شده است.

وی افزود: جاده منطقه عشایری پیرمار از رودخانه زال رد می‌شود که هر موقع بارندگی رخ می‌دهد آب سنگ‌های بزرگ با خود می‌آورد و جاده منطقه عشایری را قطع می‌کند که این منطقه نیاز به پل دارد، پیگیری‌هایی انجام شده و مطالعه آن صورت گرفته تا پل احداث شود ولی مردم با محل احداث پل مخالفت کردند.

رئیس امور عشایر پلدختر عنوان کرد: به‌خاطر مخالفت مردم طرح احداث پل تعطیل شده و بودجه آن برگشت خورده است، تاکنون پیگیری‌هایی انجام دادیم ولی با مردم منطقه برای احداث پل در محل جایی که کارشناسی شده به توافق نرسیدیم که در حال پیگیری برای گرفتن بودجه آن هستیم ولی همچنان این طرح مشکل اجتماعی دارد‌.

وی اعلام کرد: با هماهنگی اداره کل امور عشایر یک دستگاه بلدوزر به منطقه عشایری پیر مار اعزام و راه این منطقه که از سیلاب قطع شده بود بازگشایی شد.

کاظمی با بیان اینکه جاده‌های عشایری پلدختر به‌سبب بارندگی قطع و خسارت‌های جدیدی وارد شده است گفت: در حال حاضر راههای ارتباطی عشایری در منطقه میدان بزرگ، منطقه چل، منطقه کرکی، گردکانه و قلعه میشوند بسته است که تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر راههای عشایری فقط راه‌گشایی شده تا مردم بتوانند تردد کنند ولی هنوز این راهها مشکل دارند چون زیرسازی آنها را سیلاب خراب کرده و آنها تخریب شده‌اند که اگر بارندگی رخ دهد راههای بازگشایی‌شده دوباره قطع خواهند شد که برای آسفالت جاده‌های عشایری حدود شش میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس امور عشایر پلدختر خاطرنشان کرد: حجم خسارت به مناطق عشایری زیاد است وبا توجه به حجم زیاد خسارات امکانات شهرستان جوابگو نیست که اگر مشکلی ایجاد نشود تا یک ماه آینده مشکلات مناطق سیل‌زده عشایر برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع:تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات