رده بندی کیفی وانت ها منتشر شد؛

بر اساس ارزیابی کیفی وانت های تولید داخل در فروردین ماه امسال، وانت مزدا تک کابین در صدر جدول کیفی جای گرفته و کاپرا به دلیل توقف تولید از جدول حذف شده است.

درارزشیابی کیفی وانت های تولید داخل فروردین ماه امسال در بخش وانت شاهد کاهش ۷۷.۹ درصدی تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به قطع تولید خودروی وانت کاپرا و کاهش قابل توجه تولید خودروهای وانت مزدا تک کابین و وانت پیکان می باشد.

با توجه به کاهش تولید خودروهای وانت در فروردین ماه، ارزشیابی این خودروها دارای تنزل ۴۹.۵ درصدی بوده بطوریکه از ۵ مدل خودروی ارزشیابی شده یک مدل در سطح کیفی خوب و ۴ مدل نیز در سطح کیفی قابل قبول قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش محصولات گروه صنعتی بهمن یعنی وانت مزدا تک کابین با نمره منفی ۹۷.۵ در صدر و وانت مزدا دو کابین با نمره منفی ۱۵۶.۵ در انتها قرار گرفته اند.

همچنین وانت دیزل زامیاد با نمره منفی ۱۳۷، وانت نیسان CNG با نمره منفی ۱۴۰ و وانت پیکان تبریز با نمره ۱۵۰.۲ در رده های دوم تا چهارم این رده بندی جای دارند.

لازم به ذکر است در بخش عیوب فنی و عملکردی، خودروی وانت پیکان بیشترین نمره منفی را کسب کرد. از طرفی شاهد افت ۲۴.۵ درصدی نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به وانت مزدا تک کابین است.

در بخش تزئینات و مونتاژی شاهد تنزل ۵.۳ درصدی هستیم که عمدتا مربوط به روند رو به نزول خودروی وانت دیزل زامیاد است.

همچنین خودروی وانت مزدا دو کابین بیشترین نمره منفی را در این بخش کسب نمود و در بخش بدنه خودروی وانت مزدا دو کابین بیشترین نمره منفی را کسب کرد، بطوریکه از کاهش ۲.۱ درصدی نمره منفی نسبت به ماه قبل برخوردار هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به خودروی وانت نیسان CNG است.

در بخش رنگ در ماه جاری خودروی وانت نیسان CNG بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد، همچنین شاهد بهبود ۳.۱ درصدی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر مربوط به کاهش نمره رنگ خودروی وانت دیزل زامیاد است.

در بخش ایرادات مهم و اساسی بهبود ۳۳.۸ درصدی را شاهد هستیم که خودروهای وانت مزدا تک کابین و وانت دیزل زامیاد بیشترین تاثیر را داشته اند و در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت افت کیفی ۵.۹ درصدی را نسبت به ماه قبل داشته است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات