معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه توزیع سبد کالایی ویژه ماه رمضان برای ۲.۲ میلیون کارمندان دولت و فرهنگیان، گفت: این سبد کالایی با قیمت مناسب توزیع می شود و رایگان نیست.

  حسن رادمرد اظهار داشت: این سبد کالایی شامل برنج، شکر، روغن، گوشت مرغ است و با نرخ ارز مرجه تهیه شده و قیمت ان ها مناسیب است.

وی افزود: همه نهادها و دستگاه های مشمول باید وجه ان را پرداخت کنند و این سبد کالایی را از طریق تعاونی های کارمندان و فرهنگیان تحویل بگیرند.
رادمرد گفت: قیمت این کالاها همان قیمت تمام شده و حدود ۴۰ درصد پایین تر از قیمت بازار است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: تعاونی های اسکاد و فرهنگیان این سبد کالایی را به قیمت تمام شده وارداتی با ارز مرجع توزیع می کنند و با توجه به ذخیره سازی کالا، مشکلی نداریم و اگر تاخیر و خلایی در عرضه سبد کالایی باشد متوجه خود اتحادیه ها است.

این طرح شامل ۲۰ هزار تن برنج، ۱۰ هزار تن شکر، ۹ هزار تن روغن و ۱۰ هزار تن گوشت مرغ است. هر سبد کارمندی هم شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، ۵ کیلوگرم شکر، ۵ بطری ۹۰۰ گرمی روغن و ۵ کیلوگرم گوشت منجمد داخلی است. نوع برنج هندی ۱۱۲۱، کیلویی ۳۶۵۰ تومان، شکر کیلویی ۱۳۰۰ تومان، هر بطری ۹۰۰ گرمی روغن با قیمت های قبل از افزایش آن ۳۴۷۰ تومان و هرکیلو گرم مرغ منجد ۴۶۰۰ تومان تحویل داده می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات