معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۲،۲۱۰ هزار میلیارد تومان است گفت: ۷۰ هزار میلیارد تومان از این مبلغ غیرواقعی و غیرقابل وصول است.

اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید راه و شهرسازی افزود: بودجه واقعی کشور ۱۱۷ هزار میلیارد تومان است. این بدان معناست که وزارتخانه هایی که به بودجه وابسته هستند نمی توانند به طور مناسبی از این بودجه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۲ تیرماه ما امسال ابلاغ شد، یادآور شد: در اولین یا دومین جلسه ای که با حضور وزرای دولت دهم با روحانی برگزار شد آقای مرادی گفت: از ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۹۲،۷۰ هزار میلیارد تومان غیرواقعی است.

وی با اشاره به اینکه در بخش بنادر، زیرساخت های حمل و نقل از جمله ریل، جاده، هوایی و دریایی باید بودجه مناسبی در اختیار داشته باشیم گفت: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده اما در عین حال باید به صورت فشرده برای تکمیل آنها اقدامات لازم صورت گیرد. به عنوان مثال آزادراه تهران-شمال در دولت های هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد ساخته نشود و مردم انتظار دارند این پروژه در دولت روحانی تکمیل و به بهره برداری برسد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام راه و شهرسازی باید راهکارهای اجرایی مناسبی برای تامین منابع مالی تهیه شود گفت: امیدواریم با تدابیری که در سیاست خارجی اتخاذ می شود به منابع نفتی دسترسی داشته باشیم تا بتوانیم از آنها به صورت مناسبی استفاده کنیم. منابع ارزی خوبی در خارج داریم که باید آنها را وارد کشور کنیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه باید بدهی پیمانکاران را پرداخت کنیم افزود: بنا داریم به همت زبده سراسر کشور که دولت تدبیر و امید را متعلق به خود می دانند با روش های جدید منابع مالی مورد نیاز پروژه های عمرانی را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۴ میزان نقدینگی کشور ۶۰ هزار میلیارد تومان بود گفت این در حالی است که میزان نقدینگی به ۴۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. امیدواریم وزرای دولت تدبیر و امید و آقای آخوندی بتوانند کارهای بزرگی را در مجموعه تحت مدیریت خود انجام دهند و از ابتکارات جدید در این حوزه بهره لازم را ببرند.

وی با بیان اینکه نباید قدرت پیش بینی را از کارآفرین بگیرم گفت: بخش خصوصی باید بتواند پیش بینی صحیحی از نرخ تورم و ارز حداقل در ۶ ماه آینده را داشته باشد تا بتواند با خیالی آسوده در بخش های اقتصادی سرمایه گذاری کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات