تنها در حالیکه یک روز بیشتر از رونمایی ساعت هوشمند سامسونگ نمی گذرد، کوالکام هم خبر از ساعت هوشمندانه خود با نام Toq داده است.

  هم زمان با رونمایی از ساعت هوشمند سامسونگ، شرکت کوالکام نیز که سازنده چیپ پردازشی این گوشی بود به صورت مستقل خبر از ساعت هوشمند خود با نام Toq داده است که تجربه" حس ششم دیجیتال" را قرار است برای ساعت دستان کنان به ارمغان آورد.

مزیتی که این ساعت در برابر محصول سامسونگ دارد و هر دو به شکلی هم زمان مطرح شده اند، طول عمر بیشتر باتری آن است که می تواند تا چند روز نیازی به شارژ نداشته باشد.

این در حالی است که Gear سامسونگ هر روز باید شارژ شود.

کوالکام معتقد است که تکنولوژیMirasol که در نمایش این ساعت به کار رفته موجب چنین مزیتی در آن شده و ضمن ارائه کیفیتی بالا در نمایش، صرفه جویی در انرژی مصرفی را نیز به همراه خواهد داشت.

این ساعت که دکمه خاموش و روشن هم بر روی آن تعبیه نشده است، قادر است به شکل بی سیم شارژ شود و با قرار گرفتن در کنار پنل شارژ از منبع تغذیه استفاده کند.

تطابق Toq با گوشی های هوشمند این امکان را فراهم می کند تا موضوعاتی چون مدیریت تماس های گوشی، پیغام های متنی، هشدار دهنده ها و نوتیفیکیشن های متعدد قابل مدیریت باشند.

قرار است نسخه اولیه ای که به دور دست بسته می شود، الگوی اندرویدی را تبعیت کند و با ورژن ۴.۰. ۳ و بالاتر سازگار باشد.

جالب است با توجه به دو تکنولوژی پوشیدنی اخیر، تحلیلگران سوئیسی نیز پیش بینی کرده اند که سهم بازارهای جهانی از این نوع فناوری ها تا دو-سه سال آینده از ۳ تا ۵ میلیارد دلار به ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار برسد.

هرچند که این به مفهوم رقابت تنها دو یا معدودی از شرکت ها نیست و قاعدتا بزرگانی چون اپل هم دست به کار خواهند شد و iWatch خود را روانه بازار خواهند کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات