معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اعلام اینکه حفاظت و حراست از منابع آبی کشور، مهم ترین برنامه وزارت نیرو در دولت یازدهم است گفت: به سوی همه کسانی که نگران وضع آب کشور هستند دست نیاز دراز می کنم.

به گزارش افکارنیوز ، رحیم میدانی گفت: مدیریت منابع آب تنها منحصر به طراحی تاسیسات آب و آبرسانی نیست و از منابع مالی موجود برای مدیریت کارآمد استفاده نشده است. معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، حفاظت و حراست از منابع آب را وظیفه اصلی بخش آب کشور در دولت یازدهم اعلام کرد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در آیین تودیع و معارفه معاونان سابق و جدید وزیر نیرو در امور آب و آبفا، با بیان اینکه در انجام وظایف حاکمیتی نباید از آب هزینه کنیم اظهار داشت: حراست، پاسداری، استقرار و حسابداری آب از وظایف مدیریت منابع آب است.

وی با سپاس از اعتماد وزیر نیرو به وی بیان داشت: من خود را آماده کرده ام تا هرچه در توان دارم به تاسی از شهدای انقلاب تمام هستی خود را خالصانه در این مسئولیت بگذارم. میدانی با بیان اینکه بیشتر عمر کاری خود را در بخش آب گذرانده است افزود: در جریان همه موفقیت ها و کامیابی های صنعت آب کشور هستم و امروز به برکت انقلاب، موفق به صدور خدمات فنی و مهندسی هستیم.

معاون وزیر نیرو اظهار داشت: البته در جنبه های نرم افزاری با چالش های زیادی مواجه هستیم و باید به همه جنبه های مدیریت منابع آب پرداخته شود. میدانی ادامه داد: مدیریت منابع آب تنها منحصر به طراحی تاسیسات آب و آبرسانی نیست و از منابع مالی موجود برای مدیریت کارآمد استفاده نشده است.

میدانی با بیان اینکه باید با برداشت های غیرمجاز آب مقابله شود تصریح کرد: باید برای انجام وظایف ذاتی شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب منابع مالی فراهم کنیم تا زیرساخت ها برای مدیریت منابع آب ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۹ میلیارد مترمکعب اضافه برداشت در کشور انجام شده است. معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه نهادی در کشور باید مسئولیت حوضه های آبریز را به عهده بگیرد گفت: در بخش مطالعه های پایه، نخستین قدم اعمال مدیریت منابع آب است و کمبودهای اطلاعاتی زیادی وجود دارد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو افزود: در عرصه های اکوسیستمی بدون اطلاع در حوضه آبریز نمی توان مدیریت کرد و در تجزیه و تحلیل اطلاعات کمبود وجود دارد. همچنین در تبدیل داده ها به دانش و خرد نیز به نحوی که در خدمت مدیریت منابع آب کشور قرار گیرد، نقص وجود دارد.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: من به سوی همه کسانی که نگران وضع آب کشور هستند دست نیاز دراز می کنم. میدانی با بیان اینکه انرژی باید صرف اصل قضیه شود گفت: اگر از بیت المال منابع در اختیار آب کشور قرار گیرد، باید بخش آب مدیریت و از کارهای حاشیه ای جلوگیری شود.

وی ادامه داد: باید یکدیگر را باور کنیم و کار را به صورت گروهی انجام دهیم. این مقام مسئول در وزارت نیرو با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم آینده را پیش بینی کنیم تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت های علمی و تجربی کشور و ظرفیت های قضایی که می توانند به بخش آب کمک کنند، برای انسداد چاه ها استفاده کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات