نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن دو نظامی اسرائیلی، شهرک سازی ها را گسترش می دهد.

به گزارش افکارنیوز ، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد که در واکنش به کشته شدن یک سرباز اسرائیلی در شهر الخلیل، شهرک های یهودی نشین در الخلیل را گسترش می دهد.

این سرباز اسرائیلی روز یکشنبه پس از اصابت گلوله در کرانه باختری کشته شد. در دو روز گذشته این دومین سرباز اسرائیلی است که کشته می شود.

در همین راستا، آمریکا کشته شدن این دو سرباز اسرائیلی را محکوم و اعلام کرد که خشونت ها و اشتباهاتی از این قبیل قابل قبول نیست.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: این قبیل اقدامات خشونت آمیز تلاش ها جهت ایجاد فضای مناسب به منظور پیشبرد مذاکرات سازش میان فلسطین و اسرائیل را از بین می برد و از تمامی طرف ها خواست تا این حملات را محکوم کنند.

در همین راستا، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تهدید کرد که با هرگونه عملیات شهادت طلبانه فلطسطینی ها علیه اسرائیلی ها برخورد می کند.

وی خاطر نشان کرد: ما قاطعانه به مبارزه خود علیه" تروریسم" ادامه می دهیم و با عاملان عملیات تروریستی مقابله می کنیم.

در همین راستا، دنی دانون، معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز خواهان توقف مذاکرات سازش با فلسطینی ها شد تا تشکیلات خودگردان فلسطین ربوده شدن و قتل" تومر حزان" سرباز اسرائیلی را محکوم کند.

وی در مصاحبه با روزنامه عبری زبان اورشلیم پست عنوان داشت: تا قبل از آن که تشکیلات خودگردان این اقدام را محکوم نکند، اسرائیل نمی تواند به میز مذاکرات بازگردد.

این مقام اسرائیلی افزود: سکوت تمام مسئولان فلسطینی انگیزه را برای این قبیل اقدامات تروریستی بیشتر می کند و همین می شود که یک روز پس از کشته شدن حزان یک حمله دیگر در الخلیل رخ داده است.

در همین راستا، نفتالی بنت، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو خواست تا هر چه سریعتر آزادی اسیران فلسطینی را متوقف کند.

در مقابل ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که کشته شدن سرباز اسرائیلی دلیل نمی شود که رژیم صهیونیستی از انجام تعهداتش شانه خالی کند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که یک سرباز روز یک شنبه در نزدیکی حرم ابراهیمی در جنوب کرانه باختری مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بر اثر جراحت های وارده جان باخت.

روز شنبه نیز جسد یک سرباز اسرائیلی که از سوی یک فلسطینی ربوده و کشته شده بود، پیدا شد و در روز یک شنبه در یک مقبره نظامی در" هولون" دفن شد.

یکی از شبکه های تلوزیونی رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که پس از کشته شدن تومر حزان، ارتش این رژیم" نضال عمر" ۴۲ ساله را در استان قلقیلیة بازداشت کرد.

این شبکه اعلام کرد که عمر در هنگام بازجویی ها اعتراف کرد که سرباز اسرائیلی را ربوده و سپس وی را کشته است و هدفش از این اقدام مذاکره برای آزادی برادر اسیرش در زندان های اسرائیلی بوده است.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز ۱۲ فلسطینی را در مناطق مختلفی از کرانه باختری بازداشت کردند.

شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که پس از کشته شدن سرباز اسرائیلی، ارتش به خانه های فلسطینی در شهر الخلیل یورش برد. نیروهای ارتش سه تن را در شهر نابلس، پنج جوان را از روستای عابود در شمال غرب رام الله و یک فلسطینی را در رام الله و یک تن دیگر را از منطقه سواد در شمال شرق رام الله بازداشت کردند و این افراد را برای انجام بازجویی به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی تحویل دادند.

نیروهای اسرائیلی همچنین دو فلسطینی را به اتهام در اختیار داشتن سلاح شکاری بازداشت کردند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات