مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: این شرکت مخابرات ایران طی یک معامله رسمی توسط سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی فروخته شده است و از این رو هر تغییر و بازپس گیری در معامله باید در چارچوب قرارداد فروش صورت گیرد.

به گزارش افکارنیوز ، پور رنج فر در مورد اینکه گفته شده در کمیسیون صنایع مجلس، نمایندگان پیشنهاداتی را درباره بازگشت سیم مسی و فیبر نوری از شرکت مخابرات ایران به دولت مطرح کرده اند، گفت: برگرداندن سیم مسی از مخابرات به دولت صحبتی است که بار حقوقی و مالی دارد.

وی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران طی معامله ای توسط سازمان خصوصی سازی، شرکت مخابرات را به بخش خصوصی فروخته است.

*بخش خصوصی از ۱۶ هزار میلیارد تومان قیمت مخابرات، ۵۰ درصد را داده است


وی ادامه داد: بخش خصوصی تاکنون از ۱۶ هزار میلیارد تومان قیمت مخابرات، ۵۰ درصد (مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان که سهم بخش خصوصی است) به دولت پرداخت کرده و علاوه بر آن نیز سالی ۱۰۰۰ میلیارد به دولت پرداخت می کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: پس از خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران، سهامدار شرکت با سازمان خصوصی سازی طرف است و باید درخصوص بازپس گیری شرکت، بازپس گیری سیم مسی و هرچیز دیگری در چارچوب قرارداد صحبت شود.

وی گفت: علاوه بر مبلغی که خریدار به عنوان مبلغ خرید به دولت پرداخت کرده، در مجموع ۴۰ درصد سود از سود و ۳۵ درصد از کل درآمد شرکت مخابرات ایران هرساله به حساب دولت واریز می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات