وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه شرایط حوزه زیرساخت را به ۸ سال گذشته برمی گردانم، بر حمایت جدی از بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: تحریم ها قطعا موجب می شود که بتوانیم هرچه بیشتر روی پای خود بایستیم.

به گزارش افکارنیوز ، چهاردهمین نمایشگاه ایران تله کام صبح روز پنج شنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بین المللی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و همچنین مقام شامخ شهید قندی درباره وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در ۸ سال گذشته با عقب ماندگی های جدی در حوزه زیرساخت و توسعه این بخش مواجه بوده ایم و متاسفانه تمامی زحماتی که از اول انقلاب در راستای توسعه تولیدات داخلی و هدف خودکفایی در تمامی بخش ها داشته ایم در این حوزه دچار عقب گرد شده است.

وی عنوان کرد: در طول مدت حضورم که حدود ۸ هفته می شود سعی کرده ام ارتباط نزدیک و ملاقات هایی را با بخش خصوصی داشته باشم اما متاسفانه زمانی که در بطن جریان ها قرار گرفتم متوجه شدم که برخی شرکت هایی که پیش از این با ۷۰۰-۸۰۰ نفر پرسنل فعالیت داشته اند، اکنون تعداد کارمندان و کارگرانشان حدوداً ۱۰۰ نفر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه سیاست ها در کشور ما روشن است، تصریح کرد: وظیفه مجریان ما اجرایی کردن تمامی سیاست ها و چارچوب هایی است که در کشور و در اسناد بالادستی دیده شده است و علاوه بر این رهبر معظم انقلاب در دیدار با کابینه دولت یازدهم تاکیدشان بر دو موضوع اقتصاد و علم و فناوری با رویکرد بومی سازی بوده است.

واعظی با اشاره به اینکه معاونان خود را با معیارهای حمایت از بخش خصوصی انتخاب کرده ام، ابراز کرد: تلاش کردم افرادی را همسو با دیدگاه های دولت در حمایت از بخش خصوصی به کار بگمارم چرا که دیدگاه های آقای روحانی نیز حمایت از خودکفایی و بخش خصوصی است و ما هم در این وزارتخانه سعی می کنیم با اولویت قرار دادن چنین رویکردی عقب ماندگی ۸ سال گذشته را جبران کنیم.

وی همچنین اشاره ای به تحریم ها داشت و خاطرنشان کرد: امروز از سویی در قبال این تحریم ها ایستادگی می کنیم و برخلاف اینکه طرفدار این نوع تحریم ها نیستیم اما قطعا موجب می شود که بتوانیم هرچه بیشتر روی پای خود بایستیم و سعی می کنم که حتی در شرایط تحریمی نیز به گونه ای فعالیت کنم تا بتوانم به اهداف طرح ریزی شده برسیم.

او مجددا با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی اظهار کرد: به تمامی پژوهشگران و صنعتگران قول می دهم که به جد دنبال برقراری ارتباط نزدیک با آنها باشم و امیدوارم انتظار بخش خصوصی نیز از دولت واقع گرایانه باشد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: درباره آنچه که مربوط به ما می شود سعی می کنیم با رفتار خود شرایط را به ۸ سال گذشته برگردانیم و در این راستا از رگولاتوری نیز خواستم قطعا اعمال حاکمیت داشته باشد و نظارت خود را در این حوزه به طور جد پیگیری نماید.

واعظی با مخاطب قرار دادن اپراتورها خاطرنشان کرد: خواهشم از اپراتورهای فعال در کشور که اغلب خصوصی هستند، این است که به مسائل ملی نیز توجه ویژه ای داشته باشند و از درآمدها و عایدات خود برای توسعه نیز استفاده کنند چرا که به عنوان مثال مردم در سال ۹۱ بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان برای خدمات ثابت و همراه پرداختی داشته اند اما باید دید که از قبل این همه پرداختی چه میزان خرج توسعه زیرساخت های این حوزه شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از آنچه که در پروانه اپراتورها دیده شده به خزانه کشور واریز می شود و از مابقی تعهدات که مرتبط با وزارت ارتباطات است صرف توسعه زیرساخت ها می گردد.

وی با تاکید مجدد بر اینکه تفکر توسعه از دیدگاه دولت و اپراتورها نباید صرفا درآمدزایی باشد اذعان کرد: اپراتورها و ما باید بدانیم که کشور تنها تهران، اصفهان و برخی کلانشهرهای دیگر نیست بلکه کشور تمامی ایران تعریف می شود و خدمات باید به سرتاسر کشور توسعه یابد و فکر توسعه برای همگان باشد.
واعظی همچنین ابراز کرد: اهداف ما و اپراتورها باید طی برنامه ریزی که داریم علاوه بر بازارهای ایران، بازارهای جهانی را نیز مورد خطاب قرار دهد و به زودی شاهد کشیده شدن تولیدات و دستاوردهای کشور خود به عرصه بین المللی باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان تصریح کرد: خوب است که اگر بتوانیم قدرت نمایشگاه هایی چون اله کامپ و تله کام را یکپارچه کنیم قطعا جلوه کار بیش از پیش خواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات