مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمار شرکت ها و تشکل های تعاونی ثبت شده در ۳ ماهه دوم سال جاری در کل کشور را اعلام کرد. بر این اساس، بیشترین تعداد تعاونی های ثبت شده و اشتغالزایی مربوط به تعاونی های کشاورزی است.

به گزارش افکارنیوز ، مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: آمار شرکت ها و تشکل های تعاونی ثبت شده در ۳ ماهه دوم سال جاری در کل کشور بر اساس گزارش های سامانه جامع آمارهای ثبتی بخش تعاون تعداد ۱۷۲۵ تعاونی و ۶ اتحادیه بوده است.

تعداد کل اعضای این تعاونی ها نیز ۲۴۰۱۳ نفر، میزان فرصت شغلی ایجاد شده ۲۶۹۸۳ نفر و سرمایه اولیه حدود ۱۷۱ میلیارد ریال است. بر این اساس، متوسط تعداد اعضاء و فرصت شغلی مربوط به این تعاونی ها به ترتیب ۱۴ و ۱۶ نفر است.

بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده به استان فارس با تعداد ۱۵۶ تعاونی و کمترین آن به استان قم با تعداد ۴ تعاونی تعلق دارد. همچنین بیشترین تعداد تعاونی های ثبت شده به ترتیب در بخش های کشاورزی و صنعت با ۶۳۷ و ۴۵۸ واحد هستند.

تعاونی های بخش کشاورزی با ۶۹۹۸ نفر دارای بیشترین اعضا و تعاونی های بخش صنعت با ۳۸۵۳ نفر عضو در مکان بعدی است. بیشترین فرصت شغلی مربوط به تعاونی های بخش کشاورزی با ۸۸۴۸ نفر و سپس تعاونی های بخش صنعت با ۵۷۸۵ نفر است.

مرکز آمار و اطلاعات راهبردی از تمام تعاونگران درخواست کرد تا به موقع نسبت به ثبت ویژگی های بنگاه خود اقدام نمایند تا از هرگونه دیر ثبتی و یا تاخیر در ثبت جلوگیری شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات