رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به این که برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه سفر ایرانی ها خواهد داشت، گفت: در صورت عملیاتی شدن این پرواز، احتمال تعلیق تحریم های ۳۵ ساله صنعت حمل ونقل هوایی وجود دارد.

به گزارش افکارنیوز ، عبدالرضا موسوی افزود: برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا از نشانه این است که دو کشور با یکدیگر ارتباط برقرار کرده اند و خط پروازی که از ابتدای انقلاب تاکنون قطع شده دوباره راه اندازی خواهد شد. این مسئله حاکی از بهبود روابط است که در نهایت می تواند به تعلیق تحریم ها سی و چند ساله صنعت هوایی منجر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که مسافران ایرانی از طریق چه کشورهایی به مقصد آمریکا پرواز می کنند، گفت: در حال حاضر از نقاط ترانزیتی متخلف دنیا از جمله تمام کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه، اروپا، روسیه و کشورهای آسیای میانه ایرانی ها به آمریکا سفر می کنند.

رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان این که ایران ایر، هما و آسمان سه شرکت هواپیمایی هستند که می توانند پروازهای مستقیم از ایران به آمریکا داشته باشند. تصریح کرد: برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا تاثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه های سفر خواهد داشت و به سود ایرلاین های داخلی نیز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هم اکنون مسافران ایرانی برای عزیمت به آمریکا از پرواز شرکت های هواپیمایی خارجی به خصوص هواپیمایی قطر و امارات استفاده می کنند که در صورت برقراری پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا حدود ۵۰ درصد از هزینه های سفر به این کشور کاهش می یابد.

پیش از این اکبر ترکان سرپرست شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفته بود: رئیس جمهور در راستای رفع مشکلات رفت و آمد هموطنان مقیم آمریکا، دستور بررسی چگونگی برقراری خط پرواز مستقیم بین ایران و ایالات متحده آمریکا را صادر کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات