عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت وگو با افکار نیوز:

مجلس به دنبال کاهش قیمت ها نیست؛ می خواهیم قیمت ها تثبیت شود

گروه اقتصادی - محسن بیگلری درباره لابی خودرساز ها با دولت دهم و افزایش شدید قیمت خودرو که از آن مقطع اغاز شد، با بیان اینکه وقتی قیمت بالا برود دیگر کاهش پیدا نمی کند و به حالت قبل بازنمی گردد، اظهار داشت: با توجه به شرایط بازار، مجلس دنبال این نیست که قیمت ها کاهش پیدا کند بلکه درصدد تثبیت قیمت ها است.

به گزارش افکارنیوز ؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگرچه اقدامی که در دولت قبل با افزایش ناگهانی و شدید قیمت ها در بازار خودرو اتفاق افتاد ظلم بسیار بزرگی در حق مصرف کننده و مردم بود اما مجلس بیشتر به دنبال تثبیت قیمت ها و جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت ها است.
بیگلری با اشاره به اینکه به نظر نمی رسد قیمت ها کاهش یابد درعین حال کاهش قیمت ها را حق طبیعی مصرف کننده دانست و یادآور شد: براساس قانون سالانه افزایش بین ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت خودرو مجاز است این در حالیست که شاهد افزایش قیمت ها تا ۸۰ درصد و در برخی خودروهای خارجی تا ۱۰۰ نیز بودیم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش ناگهانی قیمت ها کاملا غیرمنطقی، غیرقانونی و کاملا با شعار عدالت محوری آقای احمدی نژاد در تعارض بود.
بیگلری در ادامه به وضعیت تولید خودرو در کشور اشاره کرد و گفت: در گذشته خودروساز ها بیش از کیفیت به کمیت توجه داشتند اما امروز این شاخص هم چندان مورد توجه نیست به طوری که براساس آمار خودروسازهای ما اکنون حدود ۴۰ درصد سال گذشته تولید داشته اند.
وی تصریح کرد: خودروسازهای ما نه از نظر کمی و نه از لحاظ کیفی قادر نیستند به این کار ادامه دهند.

بیگلری با بیان اینکه این وضعیت خوب نیست ادامه داد: از طرفی بی توجهی به کیفیت محصولات تولیدی منجر به افزایش تصادفات شده است و آزادسازی قیمت ها و ایجاد فضای رقابتی می تواند بازار خودرو را از وضعیت فعلی خارج کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات