عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لزوم تغییر شیوه پرداخت یارانه نقدی خانوار گفت: حذف دهک های پردرآمد از یارانه نقدی مورد اقبال مجلس است. با توجه به اینکه قیمت ارز در بودجه افزایش پیدا کرده و به ۲۴۵۰ تومان رسیده، گویی هدفمندی یارانه ها اجرا نشده است.

به گزارش افکارنیوز ، ایرج ندیمی در مورد حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی اظهار داشت: واقعیت اقتصادی بودجه ۹۲ این است که ما اعداد یارانه را در مجلس از جهت سقف افزایش دادیم و زمانی که سقف افزایش پیدا کرده، باید درآمد هم بالا می رفت، اما درآمد تغییر نکرد.

وی در خصوص دلیل این مسئله گفت: چون قیمت حامل های انرژی نسبت به سال گذشته تغییر نداشت، بنابراین دو راه وجود دارد، یا باید سقف درآمد را کاهش دهیم، یا اینکه قیمت حامل های انرژی در ماه های باقیمانده از امسال به اندازه ۱۲ ماه افزایش پیدا کند، اما اگر قرار است این دو اقدام انجام نشود، باید دهک های گیرنده یارانه کم شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر افراد زیادی یارانه می گیرند که برخی به دلیل اینکه فراخوان عمومی داده شد، یارانه می گیرند و عده ای هم برای رد گم کردن، در حالی که این یارانه اصلاً در زندگی آنها اثری ندارد.

ندیمی با بیان اینکه باید افرادی که درآمدشان از راه های مختلف از قبیل میزان حقوق و مالیات پرداختی و غیره قابل شناسایی است، شناسایی شوند، گفت: زیرا با توجه به اینکه اجرای این قانون ۵ ساله است و بالاخره این موضوع تمام خواهد شد، اگر قرار است به دهک های پایین کمک شود، باید شیوه کار تغییر کند.

وی با اشاره به عقلانی، اقتصادی و عادلانه بودن حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه گفت: این موضوع در مجلس مورد اقبال است و راهی جز این برای ادامه کار وجود ندارد.

این نماینده مجلس گفت: با توجه به اینکه قیمت ارز در بودجه افزایش پیدا کرده و به رقمی حدود ۲۴۵۰ تومان رسیده، معنایش این است که گویی هدفمندی یارانه ها اجرا نشده است.

وی اضافه کرد: بنابراین برای واقعی شدن اقتصاد این راه باید طی شود و برگشت پذیر نیست و همچنین با وجود مشکلاتی که مردم با آن مواجهند، حداکثر باید به ۷ دهک یارانه داده شود و مابقی حذف شوند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات