برخلاف اظهارات رئیس بانک مرکزی

با توجه به اظهارات مطرح شده از سوی رییس کل بانک مرکزی مبنی بر تشکیل شدن اتاق مشترک ایران و آمریکا مسوولان اتاق بازرگانی ایران اعلام کردند که چنین اتاقی در کشور آمریکا تاسیس نشده است.

به گزارش افکارنیوز ، علی نقی خاموشی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که آیا اتاق بازرگانی ایران و آمریکا تشکیل شده است یا خیر گفت: هیچ اتاق بازرگانی مشترکی بین ایران و آمریکا تشکیل نشده است.

از سوی دیگر پدرام سلطانی، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران نیز در باره اظهارات رییس کل بانک مرکزی در این باره اظهار کرد: در ایران که هیچ اتاق مشترکی راه اندازی نشده است. اگر در آمریکا هم اتفاقاتی افتاده باشد هنوز اطلاعات آن به دست ما نرسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اتاق بازرگانی مشترک در آمریکا تشکیل شود و اتاق بازرگانی ایران از آن اطلاعی پیدا نکند گفت: قاعدتا اگر اتاق بازرگانی مشترکی در آمریکا راه اندازی شود ما در ایران متوجه می شویم اما ممکن است به دلیل حضور رییس کل بانک مرکزی در آمریکا وی اخبار را سریع تر از ما دریافت کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: من رسما چیزی نشنیده ام و نمی توانم صحت و سقم این خبر را تایید کنم.

به گزارش ایسنا، پیش از سفر روحانی به نیویورک و ایجاد امیدواری در بین فعالان اقتصادی مبنی بر بهبود روابط اقتصادی بین ایران و آمریکا، زمزمه هایی مبنی بر تشکیل اتاق بازرگانی مشترک بین ایران و آمریکا یا شورای مشترک بازرگانی بین این دو کشور شکل گرفت که این زمزمه ها درواقع واکنشی برای ابراز امیدواری به بهبود شرایط اقتصادی بین ایران و آمریکا بود.

البته در همان زمان بیشتر فعالان بخش خصوصی در شرایط فعلی راه اندازی این اتاق مشترک را ناشی از ایجاد فضای هیجانی در بین فعالان بخش خصوصی دانسته و معتقد بودند حجم مراودات تجاری بین ایران و آمریکا به اندازه ای نیست که بخواهیم اتاق و یا شورای مشترک را بین این دو کشورراه اندازی کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات