مدیرعامل مجمع ملی خبرگان بخش کشاورزی کشور گفت: حذف ارز مرجع برای واردات نهاده های کشاورزی و دامپروری سبب افزایش حدود دو برابری تولیدات بخش کشاورزی می شود که این امر به زیان مصرف کنندگان است.

به گزارش افکارنیوز ، سید محمد نیک نژاد اقدام اخیر دولت مبنی بر جایگزینی ارز مبادله ای با ارز مرجع را نامناسب ارزیابی و اظهار کرد: این اقدام سبب افزایش دو برابری قیمت محصولاتی مثل مرغ، تخم مرغ، شیر و حتی گوشت خواهد شد.

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان بخش کشاورزی کشور معتقد است: استفاده از ارز مبادله ای سبب افزایش قیمت نهاده های مورد نیاز در تولید محصولات کشاورزی خواهد شد که این افزایش قیمت نهاده ها به سرعت قیمت محصولات کشاورزی را افزایش می دهد که به زیان مصرف کنندگان است.

نیک نژاد گفت: افزایش هزینه های تولید که در پی استفاده از ارز مبادله ای بوجود خواهد آمد، به نوبه خود سبب افزایش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی می شود و این مسئله خواه ناخواه وضعیت بازار را تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان بخش کشاورزی کشور تاکید کرد: با حذف ارز مرجع اگر دولت چاره اندیشی نکند بازار دیگر مرغ ۶۵۰۰ تومانی را نمی بیند و چه بسا قیمت هر کیلو مرغ به حدود ۱۰ هزار تومان هم برسد.

وی خاطر نشان کرد: البته باید توجه داشت که شرایط خاص اقتصادی کشور سبب شده تا دولت چنین تصمیمی را در این مقطع زمانی بگیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات