ارزش معاملات فرابورس در اولین ماه پاییز رشد ۲۰.۶ درصدی را نسبت به شهریور تجربه کرد.

به گزارش افکارنیوز ، با ثبت تغییر ۱۴۰ واحدی در پایان مهرماه، شاخص فرابورس از ۶۸۰ واحد در آخرین روز ماه شهریور به ۸۲۰ واحد در آخرین روز مهرماه رسید تا افزایش ۲۰.۶ درصدی را ثبت کند.
همچنین بازه تغییر آیفکس در ماه مهر ۱۶۱ واحد بود به طوری که کمترین مقدار ثبت شده برای این شاخص۶۸۷ و بیشترین مقدار آن ۸۴۸ واحد است.

بر اساس این گزارش، ارزش معاملات بازار فرابورس در مهرماه امسال نسبت به شهریور ۲۰.۲ درصد افزایش یافت و از ۶۷ هزار و ۹۵۴ به ۸۱ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان رسید که رشد ۱۳ هزار و ۷۲۶ میلیارد تومانی را نشان می دهد.

همچنین میانگین روزانه ارزش معاملات در ماه مهر ۱۳۶.۵ میلیارد تومان و میانگین روزانه حجم معاملات نیز ۱۲۶.۵ میلیون ورقه بوده است.

همچنین ارزش و حجم معاملات فرابورس در مقایسه با مهرماه سال گذشته به ترتیب از رشد ۱۷۸ و ۵ درصدی برخوردار بوده است که این دو متغیر از ابتدای سال تا آخرین روز معاملاتی مهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۹۶ و ۲۷ درصد افزایش داشته اند.

از سوی دیگر مقایسه ارزش معاملات فرابورس به تفکیک بازارها در مهر سال جاری نسبت به مهر ۹۱ حکایت از روند رو به رشد بازارهای این شرکت دارد به طوری که بازار اول ۵۴ درصد، بازار دوم ۲۴۵ درصد، بازار سوم ۱۷ هزار و ۳۹۰ درصد، بازار پایه ۲۰۶ درصد و بازار ابزارهای نوین مالی نیز ۸۷ درصد افزایش را نشان می دهند.

بررسی سهم صنایع از ارزش کل بازار به تفکیک گروه های صنعت در هفتمین ماه سال هم حاکی از آن است که محصولات شیمیایی بیشترین ارزش بازار، معادل ۴۶ درصد را به خود اختصاص داده اند و پس از آن فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای با ۲۱ درصد و فلزات اساسی با ۱۳ درصد قرار گرفته اند.

بر پایه این گزارش، فرابورس ایران در ماهی که گذشت دو رویداد مهم افتتاح تابلوی صندوق های قابل معامله ETF و راه اندازی سامانه جدید معاملات سهام در بازار پایه توافقی و بازگشایی ۸۳ نماد معاملاتی در این سامانه را پشت سر گذاشت که نشان از عزم مدیریت این مجموعه در راستای تنوع بخشی به بازارها و گسترش معاملات سهام به صورت آنلاین دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات