قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی با بیان اینکه ایرلاین ها در آستانه ورشکستگی قرار دارند، گفت: پیش زمینه های آزادسازی نرخ بلیت هواپیما فراهم شده است و برنامه داریم تا نوروز ۹۳ قیمت ها آزاد شود.

به گزارش افکارنیوز ، علی محمد نوریان در حاشیه سی امین اجلاس منطقه ای آسیا، اقیانوسیه، ایفاتکا به میزبانی ایران و حضور ۲۰ کشور آسیا تاستیک و اروپایی درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اظهار داشت: در قانون برنامه، آزادسازی نرخ بلیت، خصوصی سازی صنعت و تکمیل شهر فرودگاهی فرودگاه امام خمینی (ره) در قالب مصوبات برنامه پنجم تأکید شده است.

وی ادامه داد: قیمت بلیت هواپیما را با کمک نهادهای مربوطه آزاد خواهیم کرد.

نوریان تصریح کرد: سوخت را برای ایرلاین ها از قیمت متوسط منطقه ۱۰ سنت ارزانتر کردیم؛ قبلاً در پروازهای خارجی نرخ سوخت ۹ سنت گرانتر از نرخ منطقه بود که در این باره ما ۱۰ سنت کاهش دادیم و در واقع ۱۹ سنت کاهش قیمت سوخت برای پروازهای خارجی اعمال شد.

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی با بیان اینکه کف و سقف نرخ ها کماکان در حال بررسی است، اظهار داشت: باید جوانب مختلف در این باره مورد توجه باشد.

نوریان اضافه کرد: در حال حاضر اغلب شرکت های هواپیمایی در حال ورشکستگی هستند و مشکلاتی دارند؛ برنامه داریم تا نوروز ۹۳ آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را اجرایی کنیم.

وی تأکید کرد: این مورد دستور مجلس و در راستای اجرای قانون و مصوبات قانونی درباره آزادسازی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات