معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از دستور رئیس جمهور برای تامین منابع مالی احیای دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: گزینه های زیادی برای احیای دریاچه ارومیه مطرح شده که انتقال آب از حوزه های دیگر یکی از گزینه ها است.

به گزارش افکارنیوز ، رحیم میدانی در پاسخ به این سوال که آیا میزان اعتبار مورد نیاز برای احیای دریاچه ارومیه مشخص شده است افزود: تاکید رئیس جمهور بر احیای دریاچه ارومیه بسیار زیاد است و کارگروه احیای دریاچه ارومیه نیز در موعد مقرر گزارش را تقدیم کرده است.

وی ادامه داد: از لحاظ ساختاری یک سیستم متمرکزی تصمیمات احیای دریاچه ارومیه را پی گیری می کند و دولت هم قول مساعد برای تامین منابع مالی داده است.

وی با اشاره به اینکه همواره بحث دریاچه ارومیه مهم بوده است و در حال حاضر یک مقدار قرار است با برنامه تر پیش برویم اظهار داشت: تا زمانی که پروژه تعریف نشود نمی توان در خصوص میزان اعتبار مورد نیاز نظر داد.

میدانی تاکید کرد: دولت اعلام کرده که وقتی پروژه تعریف شد عدد مشخص را به ما بگوئید تا ما هم منابع مالی را تامین کنیم.

به گفته وی، این منابع مالی باید از محل منابع دولتی تامین شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خاطر نشان کرد: رئیس جمهور دستور داده است که اگر عدد و میزان مورد نیاز منابع مالی مشخص شد آنوقت تامین منابع مالی انجام شود.

وی ادامه داد: دریاچه ارومیه هیچ گاه فراموش نشده بود و فقط بحث این است که می خواهیم به احیای دریاچه ارومیه سرعت بدهیم البته یک مقدار شرایط خشکسالی کار را سخت کرده است اما نظر دولت این است که به احیای دریاچه ارومیه سرعت داده شود.

*گزینه های زیادی برای احیای دریاچه ارومیه مطرح شده/انتقال از حوزه های دیگر یکی از گزینه ها

میدانی گفت: گزینه های زیادی برای احیای دریاچه ارومیه مطرح شده بود که انتقال از حوزه های دیگر، تغییر الگوهای کشت و افزایش راندمان آبیاری از گزینه های مهم است، بنابراین هرچقدر هم که تلاش کنیم خارج از این گزینه ها نخواهد بود.

وی اضافه کرد: به هر حال تمام راه حل هایی که کارشناسان سال های سال به این نتیجه رسیده اند باید با سرعت بیشتر اجرا شود و برخی البته مثل انتقال آب از خزر باید مطالعه شود.

میدانی تصریح کرد: محیط زیستی ها به جوانب زیست محیطی حساس هستند و تاکید آنها این است که این کار بدون مطالعه و ارزیابی زیست محیطی نباید به اجرا برود و حرف آنها نیز منطقی است چون برخی جاها، اتفاقات مشابه رخ داده است و آبی از حوزه ای به حوزه دیگر رفته است و مسائل زیادی رخ داده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات