مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان از فروردین ماه سال جاری خبر داد.

  ایراندخت عطاریان با اشاره به صدور احکام جدید بازنشستگان افزود: افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال جاری اعمال خواهد شد۰

وی اظهار داشت: براساس مصوبه جدید هیأت وزیران ضریب حقوق بازنشستگان موضوع بند (ج) ماده ۵۰ قانون برنامه پنجم توسعه برای سال ۱۳۹۲ به میزان ۱.۰۰۶ ریال تعیین شده است.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: میانگین حقوق ماهانه بازنشستگان در سال ۹۱ رقمی معادل ۷۱۶ هزار و ۶۳۶ تومان بوده که امسال با افزایش ۲۵ درصدی میانگین حقوق ماهانه بازنشستگان رقمی معادل ۸۹۵ هزار و ۸۶۴ تومان خواهد شد به گفته عطاریان حداقل حقوق بازنشستگان در سال ۹۲ رقمی معادل ۴.۹۰۰.۰۰۰ ریال است.

وی افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۹۲ نفر بازنشسته و وظیفه بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند.

عطاریان در ادامه در باره استمرار بیمه طلایی برای بازنشستگان در سال جدید گفت: بسته حمایتی بیمه طلایی درمان در سال ۹۲ نیز برای بازنشستگان کشوری اجرا می شود و همه بازنشستگان می توانند در سال جاری نیز از خدمات و مزایای این خدمت جدید بدون پرداخت وجه در بیمارستان های طرف قرارداد استفاده کنند.

وی افزود: امسال براساس تمهیدات انجام شده با حمایت دولت و مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان نیز از سه ماهه دوم سال جاری تحت پوشش بیمه طلایی درمان قرار می گیرند
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات