نگرانی در مورد حفظ حریم شخصی کاربران فیس بوک تا بدان حد بالاگرفته که عده ای به دنبال تهیه آرشیوی کامل از سخنان رییس این شرکت در این زمینه هستند.

به گزارش افکارنیوز ، یکی از اساتید دانشگاه ویسکانسین – میلواکی، با پشتیبانی دانشگاه سایتی به نشانی http: //zuckerbergfiles. org را راه اندازی کرده تا متن کامل صد سخنرانی و ۵۰ ویدیوی اظهارات مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک را در مورد حریم شخصی و دیگر موضوعات جمع آوری نماید.

نوشته های وبلاگی، اظهارات زاکربرگ در شرکت فیس بوک، مصاحبه های چاپی و ویدیویی از سال ۲۰۰۴ به بعد از جمله اطلاعاتی است که در سایت یاد شده در دسترس است. یکی از مصاحبه های جالب این مجموعه به سال ۲۰۰۴ و زمانی بازمی گردد که زاکربرگ در حال تحصیل در دانشگاه هاروارد بود و در مورد یک سرویس به اشتراک گذاری فایل به نام وایرهاگ که در حال طراحی آن بود اظهار نظر کرده است.

این آرشیو فعلا در مراحل اولیه طراحی است و طراحان آن می گویند با تکمیلش می توان به تدریج از تحول دیدگاه های زاکربرگ در مورد مفهوم حریم شخصی، شبکه های اجتماعی و… آگاه شد.

مایکل زیمر طراح اصلی این سایت می گوید با مطالعه مصاحبه های زاکربرگ در این سایت و تحلیل آن با استفاده از نرم افزارهایی مانند NVivo می توان درک بهتری از دیدگاه های او و شرکت تحت رهبریش پیدا کرد. به گفته وی زاکربرگ و همکارانش معمولا از کلمه حریم شخصی یا privacy استفاده نمی کنند و ترجیح می دهند به جای آن از کلماتی مانند کنترل های کاربر- user controls یا باز بودن - openness استفاده کنند.

گفتنی است به علت نگرانی های مربوط به کپی رایت دسترسی کامل به متون مصاحبه ها و ویدیوهای سایت یاد شده محدود به دانشگاهیانی است که در این زمینه تحقیق می کنند و عموم تنها می توانند به متادیتا و گاه شمار مطالب مختلف دسترسی داشته باشند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات