اختلاف قیمت نفت سبک آمریکا با نفت برنت به بیشترین سطح طی هفت ماه گذشته رسید که دلیل آن افزایش ذخایر نفت آمریکا و کاهش تولید لیبی است.

به گزارش افکارنیوز ، پس از اعلام اداره اطلاعات انرژی این کشور مبنی بر افزایش چهار میلیون و ۹۰ هزار بشکه ای ذخایر نفتی آمریکا و رسیدن آن به ۳۸۳ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه، بهای نفت سبک آمریکا به کمترین سطح چهار ماه اخیر رسید.

ذخایر نفتی اوکلاماها نیز با دو میلیون و ۱۸۰ هزار بشکه افزایش به ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسید که بالاترین سطح دو ماه اخیر است.

کایل کوپر مدیر تحقیقات ذخایر نفتی در هوستون گفت: ما دقیقا بر اساس معیارهای بازار حرکت می کنیم. ذخایر نفت آمریکا در مجموع افزایش قابل توجهی یافته که باعث کاهش قیمت نفت این کشور شده و مشکلات در لیبی قیمت نفت برنت را بالا برده است.

نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر با یک دلار و ۴۳ سنت کاهش ۹۶ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه به فروش رسید و نفت برنت با ۸۵ سنت افزایش ۱۰۹ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر در حال حاضر ۱۳ دلار و ۹ سنت بالاتر از قیمت آمریکا است که بیشترین اختلاف از دوم آوریل تاکنون است.

اختلاف قیمت نفت برنت دریای شمال با نفت سبک آمریکا بیش از دو دلار بیشتر شده است.

اختلاف قیمت بین دو نوع نفت در سال ۲۰۱۳ از ۲۳ دلار و ۴۴ سنت برای نفت برنت تا هشت سنت برای نفت آمریکا متغیر بوده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات