بازدهی بورس تهران از ابتدای سال تاکنون به ۹۳ درصد رسیده است.

به گزارش افکارنیوز ، در هفته منتهی به هشتم آبان ماه، سه میلیارد و ۶۹۱ میلیون سهم به ارزش ۱۵ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد. طی ۱۴۸ روز کاری سال جاری، بورس اوراق بهادار بازدهی ۹۳ درصدی را نصیب فعالان این بازار کرد.

در هفته منتهی به هشتم آبان امسال، ۱۳۹ هزار و ۵۲۵ خریدار در ۴۱۸ هزار و ۳۸۶ دفعه به داد و ستد پرداختند، این در حالی است که در هفته یاد شده، همه سهام یاد شده به صورت خرد و بلوک خریداری شده است.

همچنین از ابتدای امسال، ۱۰۴ میلیارد و ۱۸۸ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۵۸۰ هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال دادوستد شده است. در این مدت، تعداد دو میلیون و ۸۸۲ هزار و ۳۲۲ سرمایه گذار، در ۸ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۳۹۸ دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند.

روند شاخص

شاخص کل بورس اوراق بهادار در هفته ای که گذشت با رشد ۰.۷۲درصدی به ۷۳ هزار و ۵۵۳ واحد رسید.

بر این اساس، شاخص کل از ابتدای سال تا پایان هفته منتهی به هشتم آبان، ۳۸ هزار و ۴۰ واحد رشد کرد تا بازدهی ۹۳.۴ درصدی را نصیب سرمایه گذاران کند.

شاخص قیمت و سود نقدی هم عدد ۲۹۹ هزار و ۲۵۵ واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص شناور آزاد نیز به عدد ۸۴ هزار و ۲۰۹ واحد رسید.

در عین حال شاخص صنعت در آخر هفته، بر روی عدد ۶۲ هزار و ۴۷۳ واحد ایستاد.

معاملات اوراق مشارکت

در هفته منتهی به هشتم آبان، ۲۲۰ هزار و ۱۲۰ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد. از ابتدای سال چهار میلیون و ۹۰۴ هزار و ۴۷۲ برگه اوراق مشارکت به ارزش چهار هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال خریداری شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات