معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این که برای مشترکین پر مصرف اطلاعیه عمومی به منظور کاهش مصرف ارسال شده است، گفت: برای مشترکین پرمصرف که بیش از ۳۰ متر مکعب آب استفاده می کنند برنامه ویژه ای داریم؛ امیدواریم به مرحله قطعی آب نرسیم اما اگر این مشترکین مصرف را کاهش ندهند حتما منتظر باشند که تیم های قطع آب سراغشان بیایند.

به گزارش افکارنیوز ، علیرضا نوذری پور با اشاره به این که در سطح مشترکینی که کمتر از ۱۵ متر مکعب آب مصرف می کنند برنامه افت فشار و قطعی نداریم گفت: به مشترکینی که بیش از ۱۵ متر مکعب آب استفاده می کنند اخطار می دهیم و برای مشترکینی که بیش از ۳۰ متر مکعب آب مصرف می کنند برنامه ویژه ای داریم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بارش باران گفت: بارندگی اخیر کمک چندانی به تامین منابع نکرده و باید توجه داشت که ما با پیش بینی شرایط بارندگی نرمال محاسبه کردیم که ۵۰ میلیون متر مکعب آب تا پایان سال کم داریم.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این که مشکل با وجود بارندگی منوط به صرفه جویی حل می شود گفت: ما در سال گذشته کمتر از ۲۸۰ میلیمتر بارندگی داشتیم و قطعا در حوزه منابع آبی با مشکل مواجه هستیم. بنابراین اگر بارندگی نشود و مردم هم صرفه جویی نکنند حتما با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

نوذری پور در مورد پیش بینی شرایط منابع آبی برای سال آینده گفت: مصرف هر فرد در شهر تهران در شبانه روز ۲۴۰ لیتر است در حالی که هیچ جای دنیا مشابه چنین مصرفی وجود ندارد؛ علاوه بر این موضوع باید به شرایط خشکسالی کشور نیز توجه کنیم بنابراین لزوما مصرف باید کاهش پیدا کند.

وی با بیان این که کاهش مصرف تنها بعد فرهنگی ندارد گفت: این مسئله بعد اقتصادی نیز دارد به این معنا که سازندگان مسکن و مردم باید هزینه های هر چند حداقلی را برای نصب تجهیزات کاهنده در نظر گیرند و خیلی سریع به سمتی بروند که از تجهیزات کاهنده از جمله سردوش های کاهنده مصرف، سرشیرهای کاهنده مصرف و فلاش تانک های دو مرحله ای با حجم کمتر استفاده کنند که برنامه ای دراز مدت است.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این که تهران منطقه ای خاص است گفت: یک پنجم جمعیت کشور در تهران متمرکز هستند بنابراین غیر از مدیریت مصرف، کاهش مصرف و رسیدن سرانه به حدود ۱۵۰ لیتر در شبانه روز راه دیگری وجود ندارد. لذا چنانچه مردم به این نقطه نرسند، همه ساله دچار مشکل خواهیم بود.

نوذری پور با بیان این که تاکنون در سال آبی جدید (از اول مهر ماه تا این لحظه) بارندگی جدی ای نداشته ایم گفت: بارندگی ای که صورت گرفته را نیز در مدل خود دیده ایم. الان در سد لتیان ۲۰ میلیون متر مکعب آب وجود دارد اما تا پایان سال با وجود آورد رودخانه ها براثر بارندگی روی ۶۰ میلیون متر مکعب حساب کرده ایم و با وجود پیش بینی بارندگی نرمال، ۵۰ میلیون متر مکعب منابع آبی برای تهران کم داریم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات