در حالی که فصل جشن های سراسری و ازدواج در هند آغاز شده و پیش بینی می شد که افزایش تقاضا در بازار هند تاثیر زیادی بر رشد قیمت طلا داشته باشد ولی بازار طلای هند با کاهش چشمگیر تقاضا روبرو شده است.

به گزارش افکارنیوز ، هند بزرگترین بازار طلای جهان به شمار می رود و تحولات اقتصادی این کشور تاثیر زیادی بر تقاضا و قیمت جهانی طلا دارد.

کارشناسان اقتصادی که پیش از این امیدوار بودند با آغاز فصل جشن های سراسری در هند تقاضای طلا افزایش یابد با کاهش ۴۰ درصدی فروش طلا در بازار هند نسبت به سال قبل روبرو شده اند.


بر اساس این گزارش یکی از مهمترین عوامل کاهش شدید فروش طلا در بازار هند سیاست های دولت دهلی نو در زمینه محدود کردن واردات است. هند با کسری تجاری سنگینی روبرو است و دولت این کشور تعرفه واردات طلا را از ۲ به ۱۰ درصد افزایش داده است.


کاهش شدید ارزش روپیه در برابر دلار و افزایش نرخ تورم هند نیز عامل موثر دیگری بر افت فروش طلا در بازار این کشور است. این مساله موجب شده تا مردم هند در فصل جشن های سراسری بیشتر به خرید نقره روی آورند و نقره را به طلا ترجیح دهند.


البته کارشناسان اقتصادی بر این باورند که دولت هند در اجرای این سیاست موفقیت چندانی نخواهد داشت و اجرای آن موجب رشد فزاینده قاچاق طلا به بازار هند شده است.


بر اساس پیش بینی شورای جهانی طلا هند امسال جایگاه خود به عنوان بزرگترین بازار طلای جهان را از دست خواهد داد و چین جای این کشور را خواهد گرفت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات