در هفت ماهه نخست سال جاری صورت پذیرفت؛

در ۷ ماهه نخست سال جاری گروه خودرو سازی سایپا با کسب ۴۸ درصد از تولید خودروهای داخلی توانست بعنوان برترین شرکت تولید کننده خودرو کشور شناخته شود.

بر اساس گزارش منتشره دفتر ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از میان ۱۷ شرکت تولید کننده خودروکشور، گروه خودروسازی سایپا با تولید ۱۵۲ هزار و ۲۸۵ دستگاه خودرو توانست با کسب ۴۸.۹۴ درصد از سهم تولید بعنوان برترین سازنده خودرو کشور شناخته شود.

بر این اساس در بین شرکت های این گروه خودروسازی، شرکت سایپا با تولید ۷۲۳۸۱ دستگاه خودرو بیشترین میزان تولید را از آن خود کرد و پس از آن بترتیب سایپا کاشان با ۳۷۸۳۶، پارس خودرو با ۳۵۸۴۹ و بن رو با ۶۲۱۹ دستگاه خودرو بیشترین میزان تولید را از آن خود کرده اند.

گفتنی است افزایش تولید خودرو در گروه خودروسازی سایپا در حالی اتفاق افتاده است که از ابتدای جولای سال میلادی جاری، صنعت خودرو کشور تحت شدیدترین و بی سابقه ترین تحریم های مشخص بر ضد یک صنعت روبرو بوده است و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته علی رغم موانع و مشکلات موجود در بخش های مختلف تولید خودرو، روند کاهشی سالهای گذشته در این گروه خودروسازی متوقف و نشانه های رشد صعودی در آمار تولید این شرکت پدیدار شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات