انتخاب محمدحسین عادلی به عنوان دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز که اوایل هفته صورت گرفت مهمترین اتفاق صنعت نفت و گاز کشور در یک هفته گذشته است.

به گزارش افکارنیوز ، مهمترین رویداد در صنعت نفت و گاز کشور طی یک هفته گذشته انتخاب ایران به عنوان دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز بود.

به طوری که پس از برگزاری اجلاس دو روزه در هتل آزادی تهران اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز محمد حسین عادلی را به عنوان دبیرکل این مجمع به منظور دوسال انتخاب کردند.

این گزارش اضافه می کند: محمد حسین عادلی برای دبیرکلی این مجمع با نماینده ای از کشور لیبی رقابت می کرد که در نهایت با تغییر قانون انتخاب دبیرکل نماینده ایران توانست از ۱۱ آرای ماخوذه ۶ رای را به خود اختصاص دهد.

لئونید بوخانوفسکی دبیرکل سابق این سازمان به صورت اجماع به عنوان دبیرکل انتخاب شده بود اما از اجلاس تهران به بعد قرار است انتخاب دبیرکل با رای گیری به صورت حداکثر آرا انتخاب شود.

مجمع کشورهای صادر کننده گازی سال ۸۵ و به پیشنهاد مقام معظم رهبری تشکیل شد که هم اکنون ۱۳ عضو دارد.

اعضای این مجمع عبارتند از الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، امارات متحده عربی و عمان.

همچنین کشورهای هلند، قزاقستان و نروژ نیز به عنوان عضو ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز مطرح هستند که عراق نیز به تازگی به این جمع پیوسته است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات