افشاگری یک نماینده مجلس از دستهای پشت پرده:

قاضی پور در ادامه از حقیقتی تلخ پرده بر می دارد: در پشت پرده دست های چند تا قطعه ساز مشهور وجود دارد که می خواهند تولید را کاهش دهند

گروه اقتصادی: جنگ که به پایان رسید صنعت خودروسازی نیز در کنار دیگر صنایع احتیاج داشت تا دست نوازشی بر سرش کشیده شود. برای همین تصمیم گرفته شد تا با استفاده از ابزار تعرفه خودروسازی توان رقابت در بازار های جهانی را به دست آورد.

به گزارش افکارنیوز ، اما در میان بحبوحه افزایش نارضایتی ها از خودروسازان ایرانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت به دنبال اظهارات چند دقیقه ای خود قیمت خودرو را در بازار افزایش داد! همین موضوع باعث شد تا مجلسی ها او را فرا بخوانند و از او توضیح بخواهند.

در همین زمینه نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن، می گوید که در این جلسه تذکر داده شده است که «خودروها استاندارد نیستند و کیفیت لازم را ندارند که رسانه ملی نیز این موضوع را پخش کرد. »

وی البته تاکید می کند: «کل دعوای مجلس با وزیر صنعت، معدن وتجارت به اختیارات قانونی بر می گردد. طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، تشکیلاتی به نام شورای رقابت ایجاد شده است که شورای رقابت وظیفه دارد بر کالاهای انحصاری تولیدی قیمت گذاری کند؛ مثلا انشعاب قیمت آب و برق انحصاری است و وزارت نیرو در زمینه افزایش قیمت آب و برق خلاف قانون عمل کرده است؛ چرا که این افزایش قیمت را بدون مجوز شورای رقابت اعمال کرده است. »

این عضو کمیسیون اقتصادی می افزاید: «در زمینه خودرو، در ایران قیمت بالاست، حمایت همه جانبه دارد بنابراین انحصار دارد و هیچ رقابتی در این صنعت نیست مجلس به این موضوع رای داد که خودروساز دیگر نمی تواند سهامدار باشد. ایران خودرو باید ایران خودرو باشد و سایپا هم باید سایپا باشد. در زمینه قیمت گذاری نیز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، آقای صالحی نیا نیز این موضوع را قبول دارد. »

قاضی پور در ادامه از حقیقتی تلخ پرده بر می دارد: «در پشت پرده دست های چند تا قطعه ساز مشهور وجود دارد که می خواهند تولید را کاهش دهند تا قیمت سهام خودروسازان کاهش یابد سپس سهام ها را به قیمت ارزان بخرند. این کار بسیار خطرناکیست. مسئولین امنیتی و قضایی باید سر این موضوع کار کنند تا از وقوع این اتفاق جلوگیری کنند. »

وی در پاسخ به این پرسش که این قطعه سازان چه کسانی هستند؟ می گوید: «دو نفر مشهور هستند. من به آنها پیشنهاد می دهم که بروند خودروسازی مستقل تاسیس کنند نه اینکه بیایند برای خودروسازی ایران این نقشه ها را بکشند. »

این نماینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس که در خلال سفر کاری خود به تبریز این مصاحبه را انجام داد افزود: «اینها اگر ایران را دوست دارند که به گمان من ایران را دوست ندارند، چرا که خانواده های هر دوی این قطعه سازان مشهور ساکن آمریکا هستند. اینها اگر ایران را دوست دارند، خانواده های خود را به ایران آورند و مقیم ایران کنند. اینها درآمد حاصل از خودروسازی ایران را به صورت ارز در خارج از کشور هزینه می کنند و اگر راست می گویند بیایند در داخل ایران اقدام به تاسیس کارخانه کنند. »

نماینده مردم ارومیه در مجلس در آخر بیان می کند: «اینها در چندین دستگاه افرادی دارند و به آنها حقوق می دهند. البته در مقابل، افراد نفوذی آنها، این قطعه سازان را هم از لحاظ سیاسی و هم از لحاظ مسائل پشت پرده حمایت می کنند. »
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات