سخنگوی کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران تامین معیشت کارگران را مهمترین اولویت کمیته دستمزد اعلام کرد و گفت: در شرایط فعلی کارگران دیگر به دنبال پس انداز نیستند و تنها به گذران زندگی فکر می کنند.

به گزارش افکارنیوز ، هادی ابوی اظهار کرد: در بحث تعیین دستمزد سال ۹۳ آنچه بیش از هرچیز مد نظر است معیشت کارگران و تامین حداقل های زندگی خانوارهای کارگری است زیرا انصافا با حقوقی که برای سال ۹۲ کارگران دیده شده کارگران نمی توانند خود و خانواده هایشان را اداره کنند و گزارشهای واصله حاکی از آن است که در بسیاری از خانوارها زنان نیز دوشادوش مردان سر کار می روند و فرزندان از ادامه تحصیل باز مانده تا به معیشت خانواده کمک کنند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ ایرانی مردان بار مسئولیتها و هزینه های زندگی را بر دوش می گیرند، افزود: متاسفانه شرایط فعلی به گونه ای است که مردان دیگر به تنهایی از عهده اداره زندگی بر نمی آیند و زنان نیز در اشتغال به کار مشارکت می کنند.

به گفته ابوی کارگران تنها به دنبال گذارن زندگی و اداره امور معیشتی هستند و دیگر به پس انداز فکر نمی کنند.

سخنگوی کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور در ادامه به روند فعالیت کمیته دستمزد کانون اشاره کرد و گفت: کمیته دستمزد از ابتدای آبان ماه فعال شده و به تمام استانهایی که کانون در آنها استقرار دارد اعلام کرده ایم که کارگروههای خود را تشکیل بدهند و آمار وضعیت معیشت کارگران و نرخ تورم را در هر منطقه بررسی و در قالب یک گزارش به کمیته کانون ارائه دهند.

ابوی ادامه داد: در آن دسته استانها و مناطقی هم که کانونهای صنفی ایجاد نشده دفاتر منطقه ای راه اندازی و جایگزین کرده ایم که تشکلهای کارگری وضعیت معیشت کارگران را بررسی کرده و پس از رصد موارد، گزارش مربوط را به کانون ارسال خواهند کرد در نهایت کانون بر اساس تحلیل آماری و دسته بندی اولویتهای هر منطقه، گزارش دستمزد را به شورای عالی کار انتقال خواهد داد.

به گفته وی، کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور در بحث تعیین دستمزد سال ۹۳ کارگران، واقعیتهای موجود، نرخ واقعی تورم و معیشت خانوارهای کارگری را در نظر خواهد گرفت.

این فعال کارگری در پایان تعیین دستمزد بر مبنای نرخ واقعی تورم را خواستار شد و گفت: از دولت تدبیر وامید انتظار داریم که هم معیشت و مسایل مالی کارگران را تدبیر کند و هم امید را در دل خانوارهای کارگری زنده کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات