در دهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران صورت پذیرفت؛

نتایج دهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران اعلام شد و سازمان ملی استاندارد و انجمن کیفیت ایران هفت جایزه ملی کیفیت را به گروه صنعتی ایران خودرو اعطا کردند.

به گزارش ایکوپرس، گروه صنعتی ایران خودرو پس از آنکه طی سال های گذشته بیست جایزه ملی کیفیت را به خود اختصاص داده بود، در سال ۹۲ نیز موفق شد علاوه بر شش گواهینامه اشتهار، تندیس برنزین کیفیت را به عنوان بالاترین نشان کیفی کشور به خود اختصاص دهد. ایران خودرو که سال پیش این تندیس را به خاطر تولید تندر۹۰ به دست آورده بود، امسال نیز در قسمت معاونت تولید قطعات پرسی موفق به دریافت این جایزه شد.

این خودروساز به خاطر ارائه خدمات پس از فروش خود در شرکت ایساکو و همچنین با تولید خودروی سمند گواهینامه چهار ستاره اشتهار به کیفیت به دست آورد. از سوی دیگر معاونت تولید نیرو محرکه ایران خودرو برای موتور «تی. یو۵» گواهینامه سه ستاره و برای موتور «ایکس. یو۷» گواهینامه دو ستاره اشتهار به کیفیت را کسب کرد.

دو جایزه ملی کیفیت دیگر که به ایران خودرو رسید نیز به خط تولید این شرکت در استان خراسان بود که گرند ویتارا تولید می کند اختصاص داشت و خدمات لجستیک سیستم جامع تولید. این دو گواهینامه سه ستاره بودند.

جایزه ملی کیفیت ایران براساس نتایج ارزیابی عملکرد سازمان های متقاضی در رابطه با طراحی، تولید و عرضه محصول و ارائه خدمت و با توجه به معیارهای مدل اعطا می شود. این جایزه شامل سطوحی است که برای تعیین آنها ارزیابی همه جانبه و کاملی از فعالیت های عملیاتی و کیفی سازمان در ارتباط با محصول از جمله پایداری تولید و خدمات آن و مطابقت با نیازمندی های مشتریان و سایر ذینفعان انجام می شود. در طراحی مدل جایزه ملی کیفیت ایران به مفاهیم، اصول و مبانی ارزشی و کاربردی کیفیت توجه خاص شده است.

جایزه ملی کیفیت ایران نمادی ازبلوغ سازمانی است که در همگرایی فعالیت های مختلف تولید محصول و خدمات به وجود می آید که از ابعاد مختلف موجب عرضه محصولی برتر از محصول سایر سازمان ها می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات