آمارهای جهانی نشان می دهد هرچقدر تعداد فرودگاه در یک کشور بیشتر باشد، اقتصاد، توریسم و رفاه اجتماعی آن نیز بیشتر است. در این گزارش برخی از کشورها دیده می شوند که تنها یک فرودگاه دارند.

به گزارش افکارنیوز ، اهمیت فوق العاده مسافرت های هوایی و تاثیر شدید آن بر اقتصاد چند دهه ای است که فراگیر شده. در آمارهای جهانی، به وضوح مشخص است کشورهایی که در آنها هواپیماهای بیشتری عبور و مرو دارند، از اقتصاد بزرگ تری نیز برخوردار هستند.

اما الزاماً حضور زیاد هواپیما در یک کشور نشان دهنده توان تجاری آن نیست. برخی از کشورها به دلیل قرارگیری در نقطه خاص جغرافیایی ممکن است شاهراه و کریدور مسیرهای هوایی باشند.

در حقیقت آن چیزی را که بحث پروازهای موثر هوایی را در زمره فعالیت های اقتصادی و تجاری یک کشور قرار می دهد، تعداد فرودگاه های آن است.

به روشنی می توان دریافت که میزان کمی فرودگاه ها به تبع افزایش توریسم، بهره وری، کارآفرینی، تجارت کالا و رفاه اجتماعی را در پی دارد.

در حال حاضر طبق آمار سال ۲۰۱۳ میلادی آمریکا با ۱۵ هزار و ۷۹ فرودگاه دارای بیشترین تعداد در دنیا است. رتبه دوم و سوم در اختیار برزیل و مکزیک قرار گرفته است. کانادا، روسیه و آرژانتین چهارم تا ششم را در اختیار دارند. دست آخر بولیوی، کلمبیا، پاراگوئه و اندونزی را می بینیم که رتبه های هفت تا ۱۰ را به خود اختصاص داده اند.

جالب توجه است که بین ۱۰ کشور برتر، نام های بیشتری از آمریکای جنوبی دیده می شود.

ایران با ۳۲۴ فرودگاهی که در سرتاسر کشور تاسیس کرده رتبه ۲۳ جهانی را از آن خود کرده است. مقامی بالاتر از سوئد و عربستان و پایین تر از هند و اوکراین.

در پایین جدول ۲۳۳ کشور رسمی دنیا، نام هایی هستند که هر کدام تنها یک فرودگاه در خاک خود دارند. اسامی چون نائورو، سنت مارتین، سنت هلنا، نوار غزه، جزیره کریسمس، ماکائو، برونئی و آروبا.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات