رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک ایران معتقد است: باید انبوه سازان و مسکن سازان وارد بازار ساخت و ساز شوند و تا زمانی که پزشکان و مغازه داران عرضه کنندگان مسکن هستند صنعتی سازی وارد کشور نمی شود.

به گزارش افکارنیوز ، مصطفی قلی خسروی در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان گفت: مدت هاست از صنعتی سازی سخن می گوییم اما هنوز ساختمان هایمان را سنتی می سازیم!

وی افزود: کشور های پیشرفته در صنعتی سازی در این روش از کشور ما بسیار جلوتر هستند اما هنوز کشور ما وارد واقعیت صنعتی سازی نشده است.

خسروی تاکید کرد: امیدواریم با تلاش های متعدد انبوه سازان و برگزاری این همایش ها و نمایشگاه ها به صنعتی سازی واقعی برسیم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک ایران با اشاره به ساخت وساز های متعدد در کشور گفت: همان گونه که همکاران من اشاره کردند تا زمانی که پزشکان و مغازه داران دست اندرکار ساختمان سازی هستند، نمی توان صنعتی سازی را وارد ساختمان سازی کشور کرد.

در ادامه مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران با اشاره به تاریخچه صنعتی سازی در دنیا و کشور گفت: صنعتی سازی از سال ۱۸۷۱ در لندن با ساخت اولین ساختمان صنعتی ساز تعریف شد و مصالح ساختمانی مربوط این نوع ساخت وساز معرفی شد.

ملکی بیان کرد: اولین ساختمان صنعتی ساز در کشور همان ساختمان پلاسکوی معروف در تهران است که با ساخت آن این صنعت وارد کشور ما شد.

وی با بیان این که باید بستر فروش محصولات صنعتی سازی در کشور فراهم شود، گفت: بهترین زمان صنعتی سازی در کشور آغاز ساخت واحد های مسکونی مهر بود.

به گفته رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران صنعتی سازی در مقاطعی وارد کشور شد اما به دلیل نبود برنامه ای جامع برای تدوین آن این فرآیند نادیده گرفته شد.

ملکی افزود: کشور هم چنان نیازمند ساخت واحد های مسکونی و آموزشی است که باید ساخت وساز انبوه و صنعتی آن به صورت جدی پیگیری شود و مجلس نیز به عنوان مطالبه ی مردم باید بیشتر به آن بپردازد.

پنجمین نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان از روز شنبه دوم لغایت پنجم آذرماه امسال به مدت چهار روز در مصلای امام خمینی (ره) از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۱۷ پذیرای حضور علاقمندان خواهد بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات