عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت اعتقادی به خصوصی سازی ندارد و برخی وزرا در برابر فروش شرکت ها مقاومت می کنند، گفت: تاکنون ۱۶ درصد بودجه عمرانی پرداخت شده است.

به گزارش افکارنیوز ، موسی الرضا ثروتی با اشاره به بودجه های عمرانی دولت در سال جاری و اینکه دولت جدید چه اقداماتی انجام داده است اظهار داشت: جمع اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای که تاکنون داده شده ۵۶ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۵ هزار و ۹۰۷ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است.

وی افزود: تقریباً ۴/۱۶ درصد اعتبار مصوب بودجه به طرح های عمرانی اختصاص داده شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به بیان اینکه اعتبار طرح های ملی ۵/۱۷ درصد تخصیص یافته است، گفت: به طرح های استانی نیز ۴/۱۰ درصد تا آبان ماه سال جاری پرداخت شده است.

این نماینده مجلس در خصوص اعتبارات هزینه ای گفت: ۶۱ هزار میلیارد تومان اعتبارات این بخش بوده که تاکنون هزینه شده است.

وی عنوان کرد: در ارتباط با واگذاری سهام دولت نیز تاکنون اقدامی انجام نشده است.

ثروتی با بیان اینکه ۳۵ هزار میلیارد تومان برای اموال و دارایی و فروش سهام دولت پیش بینی شده است بیان داشت: دولت دهم و دولت کنونی اقدام جدی در این زمینه ها انجام ندادند و عیب این موضوع آن است که برای فروش اوراق کاری تاکنون انجام نشده است.

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از وزرای صنعت، نفت، نیرو و اقتصاد سؤال کردند که عملکرد در اجرای اصل ۴۴ ضعیف است برخلاف اینکه شعار دولت خصوصی سازی بود و نه تنها عملکردی نداشته بلکه اعتقادی به خصوصی سازی ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که خصوصی سازی نیاز به زمان و فراهم کردن مقدمات کار دارد، بیان داشت: در بحث و گفت وگوهایی که با وزرا شد اگر عقیده ای وجود داشته باشد نمایندگان متوجه موضوع می شوند اما اکنون در اصلاحیه بودجه، دولت ۳۷ هزار میلیارد تومان مجلس را، به ۵ هزار میلیارد تومان کاهش داد و دولت عنوان می کند که شرکت های دولتی فروش نمی رود و زمانی که می پرسیم واگذار شده و نخریدند، بیان می کنند وزرا نمی خواهند شرکت ها را بفروشند و به نوعی مقاومت برای فروش وجود دارد.

وی تأکید کرد: به بهانه خصولتی نشدن شرکت ها، از خصوصی سازی سرباز می زنند و در حالی که عرضه در بورس اکنون استقبال خوبی دارد.

ثروتی ادامه داد: وزیر نفت عنوان می کند برای اینکه بتواند بنزین تولید کند خواستار دولتی ماندن پالایشگاه است در حالی که ضرورتی ندارد و باید واگذار شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات