عضو ناظر شورای رقابت با بیان اینکه این شورا دو هفته فرصت دارد اطلاعات مربوط به مصرف ارزی خودروسازان را برای اعضای شورا تهیه کند، از ارائه تقاضای خودروسازان برای افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، عیسی امامی با تشریح جزئیات جلسه اخیر شورای رقابت، اظهار داشت: در این جلسه، موضوع مصرف ارزی خودروسازان مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد شورای رقابت طی دو هفته، آخرین وضعیت خودروسازان را از نظر مصرف ارز و تأثیر نرخ آن بر تولید برای اعضای شورا تهیه کند.

وی توضیح داد: بر این اساس، آخرین وضعیت خودروسازان از نظر میزان مصرف ارز، تأثیر نرخ ارز بر قیمت تمام شده تولید، تراز مالی ۶ ماهه اول سال جاری و قطعات مورد استفاده در تولید خودرو بررسی و گزارش آن به اعضا ارائه می شود.

امامی با بیان اینکه شورای رقابت برای تهیه این اطلاعات فقط دو هفته مهلت دارد، گفت: بر اساس گزارش شورا، باید مشخص شود ادعای خودروسازان در مورد نیاز ارزی تا چه حد درست است و همچنین حقوق مصرف کنندگان تا چه میزان رعایت می شود.

* تقاضای افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی

وی در ادامه با اشاره به تقاضای برخی خودروسازان برای افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی، گفت: در این شرایط، شورای رقابت هر گونه افزایش قیمت خودرو را تا پایان سال منتفی کرده است.

وی توضیح داد: خودروسازان با این توجیه که نرخ ارز بر تولیدات داخلی آنها نیز تأثیرگذار بوده است، خواستار افزایش قیمت هستند، ولی این مسئله از نظر شورای رقابت و دولت پذیرفتنی نیست.

عضو ناظر شورای رقابت تأکید کرد: فضای موجود در شورای رقابت و دولت طوری نیست که در مورد افزایش قیمت خودرو اقدامی صورت گیرد، ولی با این حال باید مشخص شود که ادعای خودروسازان تا چه میزان درست است.

 شورای رقابت و وزیر صنعت در حالی از عدم افزایش قیمت خودرو تا پایان سال خبر دادند که اخیراً سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از ارائه تقاضای افزایش قیمت محصولات این شرکت به شورای رقابت خبر داده است.

وی با بیان اینکه یک سری اطلاعات را برای افزایش قیمت برخی محصولات سایپا به شورای رقابت ارائه کرده ایم، گفته بود: این افزایش قیمت ناشی از تأثیر نرخ ارز آزاد است که باید محاسبات مربوط به آن در مورد قیمت خودرو انجام شود.

مدنی تأکید کرده بود: من نگفته ام که قیمت محصولات سایپا تا پایان سال افزایش نمی یابد، بلکه فقط گفته ام که فعلاً افزایش قیمتی نخواهیم داشت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات