رئیس اتحادیه هوایی و فضایی ایران از ساخت هواپیماهای بدون سرنشین توسط بخش خصوصی در ایران خبر داد و گفت: این شرکت خصوصی در مدت ۳ سال به دانش فنی تولید موتور این هواپیماها رسید.

به گزارش افکارنیوز ، ایرج ابراهیمی در خصوص توانایی تولید هواپیماهای بدون سرنشین، گفت: موتور هواپیماهای بدون سرنشین در ایران ساخته می شود که یکی از شرکتهای عضو اتحادیه است و تمامی محصولات این شرکت از طریق بهره برداران خریداری می شود.

وی با بیان اینکه این شرکت خصوصی در مدت ۳ سال به این دانش فنی رسید و موتورها را تولید کرد، اظهار داشت: بال و بدنه هم از زمان جنگ تحمیلی در کشور ساخته می شد و در این حوزه مشکلی نداریم.

رئیس اتحادیه هوایی و فضایی ایران، تصریح کرد: سیستم های کنترل آن هم در کشور ساخته می شود، مدتی پیش کارگروه بدون سرنشین اتحادیه یک همایشی ویژه سنجش از دور و هواپیمای بدون سرنشین برگزار کرد.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه بیشترین مصرف هواپیماهای بدون سرنشین در بخش نظامی است، بیان کرد: آمار دقیقی از میزان تولید این هواپیماها نیست زیرا مصرف کننده مشخص آن دستگاه های نظامی است.

وی تصریح کرد: این نشانگر توانایی شرکت های خصوصی در ایران است و در هر زمینه ای که بخش خصوصی اراده کند می تواند نیازمندی های کشور را برطرف کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات