دلار امریکا از سال ۲۰۰۶ در مقایسه با" یوان" چین، یک چهارم تا یک سوم کاهش ارزش داشته است.

به گزارش افکارنیوز ، " پل کریگ رابرتس" ، اقتصاددان آمریکایی گفت: چین در نظر دارد ارزش دلار از این هم کم تر شود و به واسطه قیمت گذاری آینده نفت در بورس معاملات شانگهای به واحد یوآن، قیمت" پترو دلار" (دلار نفتی) را تضعیف کند و کاهش دهد.

وی با اشاره به کم رنگ شدن حضور دلار برای مهار عدم موازنه تجاری در جهان گفت: نقش دلار به عنوان یک ارز پشتیبان، رو به افول است و این یعنی دوران امپریالیستی واشنگتن به آخر رسیده است.

این ضربه به دلار به این معنا است که چنان چه می بینیم پاییز اقتصاد امریکا فرا رسیده و دیگر رمقی برای آن باقی نمانده است.

این اقتصاددان امریکایی در ادامه افزود: با وجود بازارهای سهام و اوراق قرضه ای که تنها به واسطه پول های کلان و تاریخی بانک فدرال است که بدون هیچ پشتوانه ای چاپ و به گونه ای بی سابقه روانه بازار می شوند، باید گفت که اقتصاد امریکا در حال حاضر نیز با قتلگاه خود فاصله چندانی ندارد.

کریگ رابرتس افزود: تنها راه دستیابی به نرخ های بهره واقعی منفی، حذف پول نقد و روی آوردن به پول دیجیتالی است که فقط می توان در بانک ها از آن نگاهداری و مردم را برای ذخیره کردن آن، در جایی غیر از بانک جریمه کرد.

این اقتصاددان امریکایی در پایان گفت: با گرفتار آمدن دلار در امواج متلاطم مرگ، بانک بی نظم و نابسامان فدرال رزرو و جانیان وال استریت، با افزایش پیش فروش سهامِ (نداشته ی) طلا در بازار اوراق قرضه، باقیمانده طلاهای غرب را نیز به آسیا منتقل می کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات