وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش خصوصی باید ۱۰۰ درصد سرمایه گذاری را در بخش های مختلف انجام دهد گفت: تنها راه خروج از رکود تورمی رونق بخش مسکن است و بخش خصوصی باید وارد این حوزه شود.

به گزارش افکارنیوز ، عباس آخوندی در مراسم اختتامیه نمایشگاه راه و شهرسازی با بیان اینکه حضور در نمایشگاه و در جمع افرادی که در حال تلاش، خلاقیت و نوآوری هستند بسیار شادی آفرین است گفت: با وجود کسالتی که داشتم وقتی وارد نمایشگاه شدم و شور و حرارت بخش های مختلف حمل و نقل و مسکن را در عرضه دستاوردها دیدم به قدری خشنود شدم که کسالت خود را فراموش کردم.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر و قدردانی از بخش های فعال در نمایشگاه گفت: ایران متعلق به همه ما است و غیر از ما چشم هیچ کس نباید به ایران باشد زیرا ما هستیم که ایران را می سازیم.

آخوندی گفت: اینکه تصور داشته باشیم عده ای در دوردست به دنبال منافع ما هستند اندیشه خامی بیش نیست زیرا ما ایرانی هستیم و نسل آینده چشم به تلاش های ما دارد. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید راهی هموار برای نسل آینده ایران فراهم کنیم گفت: بهترین دولت دولتی است که کمترین مداخله را در زندگی بخش خصوصی داشته باشد.

وی با بیان اینکه وظیفه ما این است که قدرت رقابت پذیری بنگاه های ایرانی را در جهان افزایش دهیم افزود: پلیس برعهده دانشگاهیان و بنگاه های خصوصی است بنابراین دولت فقط وظیفه تسهیل شرایط را ایفا می کند.

آخوندی خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی زمینه ها دچار عادات بد شده ایم و تصور می کنیم همه اقدامات بر عهده دولت است در حالی که دولت نهادی خدمتگزار و تنظیم کننده روابط با قواعد است.

وی با تاکید بر اینکه قدرت سازندگی بخش خصوصی چندین برابر دولت است ادامه داد: همه گول ثروت در دریاها وجود دارد و ما تسهیل گر بخش خصوصی هستیم تا در تمامی صنایع، شیلاتی، تجاری و مسافری فعالیت کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمام منابع آسمان ایران متعلق به بخش خصوصی است تصریح کرد: همه باید از آسمان ایران کسب ثروت و دانش کنند و حمل و نقل سریع در حوزه بار و صنعت فراهم شود تا آسایش شهروندان را به همراه داشته باشد.

آخوندی با تاکید بر اینکه ۱۰۰ درصد سرمایه گذاری باید از سوی بخش خصوصی انجام گیرد اظهار داشت: حوزه ریلی و جاده ای هم در اختیار بخش خصوصی است زیرا دولت یکصدم قدرت بخش خصوصی را هم در ساخت و ساز و تولید ندارد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه اقتصاد ملی بر بال بخش خصوصی استوار است گفت: از شما درخواست دارم که راه حل های خود را در این ارتباط به ما ارائه دهید. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمام درهای وزارتخانه باز است گفت: در حوزه های ساخت مسکن، بیمارستان و ساختمان های دولتی هم بخش خصوصی بسازد و بهره برداری کند.

آخوندی با اشاره به اینکه کشور در شرایط رکود تورمی به سر می برد گفت: تنها راه شکستن رکود تورمی رونق بخش مسکن است، بنابراین قدرت خرید و فروش افزایش یابد و خریداران تسهیلات دریافت کنند زیرا به این وسیله هزاران شغل فعال می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات