در حالیکه روزی سرعت اینترنت بالای ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه برای کاربر ایرانی آرزو بود، اکنون شرکت ها در ارائه سرعت های چند مگابیت بر ثانیه باهم رقابت می کنند. امروز سرعت بیشتر و حجم کمتر رویکرد فروش اینترنت در کشور است.

به گزارش افکارنیوز ، چند وقتی است که مدل رقابت در بازار اینترنت کشور، از روش کاهش قیمت و ارائه تخفیف به روش جذب مشتری با ارائه سرعت های بسیار بالا تغییر کرده است.

نحوه فعالیت و حضور شرکت های ارائه دهنده اینترنت در نمایشگاه الکامپ نیز مهم تاییدی بر این مطلب است.

در حالیکه روزی سرعت اینترنت بالای ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه برای کاربر ایرانی آرزو بود، اکنون با گشتی در الکامپ متوجه می شوید که اغلب شرکت های ارائه دهنده ADSL در طرح های خود به نوعی سرویس های با سرعت بالای ۴ مگابیت بر ثانیه را ارائه می کنند.

همچنان که یکی از شرکت های PAP (ارائه دهنده سرویس ADSL) در نمایشگاه امسال یک سال اشتراک سرویس اینترنت با سرعت ۱۰ مگابیت بر ثانیه و ۱۰۰ گیگابایت ترافیک به همراه مودم وایرلس رایگان را در نمایشگاه تنها به قیمت ۱۲۳ هزار تومان عرضه می کرد.

در مقابل این ارزان فروشی، شرکت دیگری اعلام می کند که با تکنولوژی خاصی، بالاترین سرعتی را که روی ADSL قابل ارائه است، به مشترکانش ارائه می کند.

این شرکت اعلام می کند: این سرویس برای فعال سازی نیاز به دو خط تلفن دارد و از آنجا که هزینه ماهانه آن ۶۰ هزار تومان است، برای همه افراد قابل تهیه نیست.

برای مثال شرکت دیگری نیز با ارائه سرویس دیگری نیترو می گوید: مشترک هر سرویسی با هر سرعتی که داشته باشد می تواند در موقع نیاز برای مدت زمان معینی مثلا یک ساعت یا دو روز درخواست سرعت بالاتر دهد و روی همان سرویس قبلی برای مشترک سرعت های در حد چند مگابیت بر ثانیه فعال می شود.

این مثال ها در الکامپ امسال پایانی ندارند و وجه مشترک تمام این طرح ها نیز ارائه سرعت های بالا با ترافیک کم و محدود است که در مجموع قیمت سرویس ها نسبت به ویژگی های طرح ها پایین تعریف شده است.

منطقی است که استفاده از سرعت های بالای اینترنت، کاربر را دیگر به سرعت های پایین راضی نخواهد کرد و همچنین بالا بودن سرعت اینترنت، تمایل به استفاده بیشتر را ایجاد می کند که سود شرکت نیز در استفاده بیشتر و فروش حجم اضافی است. یک بازی برد برد برای کاربر و شرکت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات