قائم مقام وزیر نیرو با اعلام اینکه از دو سال آینده امکان نگرانی در تامین آب استان گیلان وجود دارد، از لزوم برنامه ریزی برای تامین آب شهرهایی مانند اصفهان، تهران، کاشان، یزد، قم، اراک و کرمان خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، ستار محمودی در نشست شورای مدیران آب وزارت نیرو گفت: در بودجه سال ۹۳ اولویت بندی های خوبی برای طرح ها و تغییر جهت محسوسی از دید وزارت نیرو انجام شده و پیش بینی تشکیل سازمان بهره وری آب نیز شده است.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه در بودجه سال آینده برای خرید تضمینی آب اولویت هایی دیده شده و باید پیگیری شود، بر لزوم تعیین برنامه تامین مصرف آب اصفهان بزرگ و استان های همجوار در سال آینده تاکید کرد.

محمودی ادامه داد: همچنین باید کمیته ای برای پایش آب در یزد، اصفهان و کاشان تشکیل شود. وی با بیان اینکه تابستان آینده نخستین تابستان دولت یازدهم در فصل آبی و آزمونی برای بخش آب است گفت: کمیت و کیفیت آب قم، اراک و کرمان نیاز به پایش ویژه در سال ۹۳ دارد زیرا این شهرها، شهرهای بزرگی هستند و نوسان های آب و هوایی بر روی آنها موثر است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با بیان اینکه بحث تامین آب تهران باید به صورت ویژه پیگیری شود تاکید کرد: اگرچه با بارش های اخیر اندکی مشکل کم آبی در تهران برطرف شد، اما چاه های موجود باید مورد پایش و بهسازی قرار گیرد و چاه های جدید با رعایت معیارهای فنی حفر شود.

وی افزود: باید از فرصت زمستان برای تقویت ظرفیت تامین آب در تهران استفاده شود زیرا تهران منابع آب آسیب پذیری دارد. قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه شورای آب، محلی برای تصمیم سازی و کمک به تصمیم گیری است گفت: این شورا می تواند به مراجعی که تصمیم گیرنده هستند، وصل شود.

محمودی گفت: مشکلات حقوقی استملاک های باقیمانده از سد کوچری باید حل شود و معاونت آب نیز هر کمکی که بتواند در این جهت انجام خواهد داد. قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه در استان گیلان از دو سال آینده امکان نگرانی در خصوص آب وجود دارد گفت: از هم اکنون باید به فکر مهار آب هایی که از دسترس خارج می شوند و یا به دریا می ریزند، باشیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات