رئیس جمهور در جریان تقدیم لایحه بودجه ۹۳ به مجلس رقم این بودجه عمومی دولت را بیش از ۱۹۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش افکارنیوز ، صبح امروز رئیس جمهور با حضور در مجلس به تشریح جزئیات لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور پرداخت. رقم بودجه عمومی در این لایحه توسط روحانی، ۱۹۵ هزار میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به عملکرد امسال ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته رئیس جمور در این لایحه افزایش درآمدهای نفتی و مالیاتی پیش بینی شده است.

همچنین در این لایحه بر اتکاء شرکت های دولتی بر بودجه عمومی کاسته شده و بر انضباط مالی و کاهش بدهی به سیستم بانکی تأکید شده است.

بر این اساس باید یادآور شد که بودجه سال ۹۲ که توسط دولت گذشته تدوین و در نهایت توسط مجلس تصویب شد از حیث منابع بالغ بر هفت میلیون و دویست و هفتاد و هفت هزار و شصت و چهار میلیارد و پانصد و ده میلیون (۷.۲۷۷.۶۴.۵۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و از حیث مصارف بالغ بر هفت میلیون و دویست و هفتاد و هفت هزار و شصت و چهارمیلیارد و پانصد و ده میلیون (۷.۲۷۷.۶۴.۵۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال بود.

همچنین بودجه سال جاری از حیث منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی بالغ بر دو میلیون و سیصد و شصت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج میلیارد و پانصد و هفت میلیون (۲.۳۶۰.۴۸۵.۵۰۷.۰۰۰.۰۰۰) ریال و نیز منابع عمومی بالغ بر دو میلیون و یکصد و چهار هزار و سیصد و هشتاد و یک میلیارد و هفتصد و سی و پنج میلیون (۲.۱۰۴.۳۸۱.۷۳۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات