دبیر انجمن خودروسازان کشور با بیان اینکه نمایندگان رنو و پژو از قطع روابط با ایران ابراز تاسف کردند، تصریح کرد: این دو شرکت تنها دستورات دولت شان را اجرا کردند، حتی به گفته نماینده رنو، این گروه خودروسازی خواستار ادامه همکاری با ایران در زمان تحریم ها بودند اما با تهدید آمریکا مبنی بر تعطیلی خطوط تولید این شرکت در این کشور مواجه شد.

به گزارش افکارنیوز ، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان کشور به ورود خودروسازان خارجی به ایران اشاره کرد و اظهار داشت: طی جلسه ای که نعمت زاده (وزیر صنعت، معدن و تجارت) با نمایندگان رنو و پژو برگزار کرد، برخوردی جدی با آنها داشت و مسئله قطع یک طرفه روابطشان با ایران را متذکر شد.

وی با بیان اینکه نمایندگان رنو و پژو نیز از این موضوع ابراز تاسف کردند، تصریح کرد: رنو و پژو تنها دستورات دولت شان را اجرا کردند، حتی به گفته نماینده رنو، این گروه خودروسازی خواستار ادامه همکاری با ایران در زمان تحریم ها بود اما با تهدید آمریکا مبنی بر تعطیلی خطوط تولید این شرکت در امریکا مواجه شد.

نعمت بخش افزود: نمایندگان این دو شرکت قول ادامه همکاری را پس از لغو تحریم ها دادند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این مدت اخبار غیرواقعی زیادی در خصوص جلسه وزیر صنعت با خودروسازان خارجی منتشر شد اما واقعیت این است که هر دو طرف خواستار احیای دوباره روابط بودند.

دبیر انجمن خودروسازان کشور در ادامه با بیان اینکه در اروپا تقریبا هیچ کدام از خودروسازان در حد ظرفیت خود کار نمی کنند، اظهار داشت: سرانه خودرو در ایران هر ۵ نفر یک خودرو ولی در امریکا و اروپا هر ۳ نفر ۲ خودرو است، از این رو آنها به دنبال بازاری برای استفاده از ظرفیت خودروسازی خود هستند.

وی تصریح کرد: قطعا اگر قرار باشد ما هم مقابله به مثل کرده و به دلیل قطع یک طرفه روابط از سوی آنها هم اکنون اقدام به همکاری نکنیم اشتباه بزرگی را مرتکب شده ایم.

نعمت بخش اظهار داشت: به عنوان مثال خودروی ۲۰۶،۸۰ درصد تولید داخل و خودروی L۹۰، درصد ۶۰تولید داخل است که هر دوتوانسته اند رضایت مردم را جلب کنند، بنابراین اگر قرار باشد این محصولات را تولید نکنیم هم قطعه سازان و هم خودروسازان ما متضرر خواهند شد.

وی در خصوص افزایش کیفیت خودرو نیز افزود: بعضی از قطعاتی که وابسته به پژو بود از چین وارد کشور شد، البته این محصولات استانداردهای اولیه را دارا هستند اما فاقد استانداردهای کامل اروپایی هستند از این رو احیای همکاری های ایران و اروپا در افزایش کیفیت خودرو نیز تاثیرگذار خواهد بود.

دبیر انجمن خودروسازان کشور به تسریع روند توسعه محصولات اشاره کرد و گفت: عمده نارضایتی مردم به دلیل خودروهای قدیمی است بنابراین اگر توسعه محصولات سرعت گیرد و خودروهای جدید به بازار عرضه شود، قطعا رضایت مردم نیز جلب خواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات