رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار با اشاره به کاهش قیمت میوه طی ۱۰ روز اخیر گفت: قیمت پرتقال و نارنگی تا پایان سال افزایش نمی یابد.

به گزارش افکارنیوز ، حسین مهاجران با بیان اینکه طی ۱۰ روز اخیر قیمت انواع میوه کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: علت این امر افزایش میزان تولید در سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: قیمت پرتقال، نارنگی، انار، انگور و خرمالو طی روزهای اخیر روندی نزولی را طی کرده است.

مهاجران با بیان اینکه پیش از این قیمت پرتقال شمال دو هزار و ۵۰۰ تومان بوده است، اضافه کرد: در حال حاضر قیمت این میوه بین ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است.

به گفته وی قیمت سایر میوه ها در میادین سطح شهر به شرح ذیل است:

نوع کالا

قیمت (هر کیلو به تومان)

نارنگی رسمی

۱۸۰۰-۲۰۰۰

نارنگی رسمی ریز

۸۰۰

انارصادراتی و سردخانه ای

۳۰۰۰-۴۰۰۰

انار معمولی

۱۰۰۰-۲۵۰۰

انگور درجه یک

۲۵۰۰

انگور معمولی

۱۵۰۰

خرمالو

۸۰۰-۲۵۰۰




*میوه گران نمی شود

وی همچنین ضمن رد برخی شایعات در رابطه با افزایش قیمت میوه به دلیل سرمازدگی طی دو هفته آینده گفت: چنین اتفاقاتی بسیار نادر بوده و احتمال اینکه قیمت پرتقال و نارنگی به دلیل این مسئله افزایش یابد بسیار ضعیف است.

مهاجران دلیل گران فروشی برخی مغازه های میوه فروشی را نیز عدم ساماندهی و کنترل میادین عنوان کرد و افزود: باید با سامان بخشیدن به میادین با این موضوع مقابله کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار عرضه میوه توسط بارفروشان دارای پروانه را یکی از راهکارهای مبارزه با گران فروشی عنوان کرد.

مهاجران در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر بارفروشان ۱۰ درصد دستمزد توزیع بار دریافت می کنند، تأکید کرد: دستمزد توزیع بار ۲.۵ و نهایتا ۵ درصد است و سازمان حمایت باید به این مسئله رسیدگی کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات