رییس مستعفی شورای رقابت در رابطه با طرح دولت برای ارسال جداگانه لایحه هدفمندی یارانه ها به مجلس گفت: هرچند ترتیب در این مسئله امکان ایجاد مشکلات جدید را فراهم می کند، اما استقلال هدفمندی یارانه ها مثبت است.

به گزارش افکانیوز ، جمشید پژویان افزود: با توجه به مشکلاتی که اقتصاد ایران در حال حاضر با آن ها روبه روست، شاید تاخیر در ارسال لایحه هدفمندی باعث ایجاد مشکلات جدیدی شود.

پژویان با تاکید بر لزوم مشخص شدن جزئیات طرح هدفمندی در لایحه ارسالی به مجلس گفت: در صورتی که وضعیت دقیق درآمدها و هزینه های این طرح بزرگ اقتصادی مشخص شود و به طور مجزا به آن ها پرداخته شود، بودجه این طرح به خود شکلی متعادل و متناسب خواهد گرفت و این مسئله بسیار مثبت است.

وی همچنین در رابطه با طرح دولت برای پرداخت یارانه کالایی به مردم نیز گفت: پیش از این نیز بارها مطرح شده که این مسئله به صلاح اقتصاد ایران نیست. دولت می تواند یارانه غیر نقدی را صرف حوزه های خدمات، بهداشت و آموزش کند. این ها حوزه هایی هستند که شاید مردم امکان دسترسی متعادل به آن ها را نداشته باشند.

پژویان خاطرنشان کرد: اما اگر بنا باشد یارانه به شکل کالایی و جنسی به مردم ارائه شود، تنها دست دلالان باز می شود و با ایجاد رخنه در بازار، فعالیت های خاص آن ها بار دیگر برای بر هم زدن جو اقتصادی کشور آغاز می شود. از این رو به نظر می رسد دولت باید به جای پرداخت کالا به مردم به فکر خدمات باشد تا هم اهداف دولت تامین شود و هم مردم به موارد مورد نیاز خود دسترسی عادلانه داشته باشند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات