داشتن یک شغل خوب و پردرآمد همیشه آرزوی هر انسانی بوده است. به خصوص در شرایط کنونی که اوضاع اقتصادی به طرز ناگواری به هم ریخته و آشفته شده است

به گزارش افکارنیوز ، همه به دنبال شغلی می گردند که بتواند در شرایط مختلف زندگی آنها را تأمین کند.

تحلیل گران با بررسی جوامع مختلف مشاغل پردرآمد را به شرح زیر معرفی کرده اند:

۱ ) صیادان خرچنگ:

شغل صیادان خرچنگ از جمله پرخطرترین ها در میان مشاغل به حساب می آید. این شغل به وفور در آمریکا و آبهای سرد و خطرناک آلاسکا مشاهده می شود. مسلم است که در این شغل صیادان با وجود آبهای زیر صفر درجه و سپری کردن ماه های طولانی به دور از خانه تا حد زیادی زندگی خود را به خطر می اندازند و تنها چیزی که صیادان را در این راه استوار نگه می دارد عشق به کار و توجه به میزان درآمد مالی در این حرفه است. طبق آمار میزان درآمد یک صیاد خرچنگ در طول ۸ هفته برابر است با ارزش ۵۰۰۰۰ دلار که مطمئناً مبلغ چشمگیری برای این مدت کوتاه محسوب می شود.

۲ ) متخصصان بیماری های معده و روده:

بیشترین مشکلی که انسان را تهدید می کند بیماری های مرتبط با نواحی معده و روده است که موجب مشکلات بزرگی در دستگاه گوارش می شود. متخصصان این بیماری یکی از پردرآمدترین قشرهای دنیا محسوب می شود. با توجه به اطلاعات درج شده در سایت salary. com درآمد یک متخصص بیماری معده و روده در هر سال حدود ۲۶۹۵۰۰ دلار برآورد شده است.

۳ ) متخصصان پا و مفاصل:

این شغل یکی از حرفه هایی است که در عین جذاب نبودن به افرادی که به دنبال کار پرمنفعت می گردند پیشنهاد می شود. زیرا میانگین درآمد این قشر حدود ۱۴۹۵۲۷ دلار گزارش شده است. البته این شغل تا حد زیادی سلیقه ای است. شاید بعضی ها علاقه ای به درمان ناخن ها، پینه و زخم های پا نداشته باشند.

۴ ) حسابداران:

حسابداران اغلب در جوامع مشاغل کم رنگی دارند و حسابداری به عنوان شغلی ابتدایی شناخته می شود. کار کردن در محیطی آرام و سر و کله زدن مداوم با آمار و ارقام تکراری زیر نور یکنواخت شاید مورد پسند همه کس نباشد. اما برای آن دسته از افرادی که طالب محیطی آرام هستند این شغل می تواند یکی از جذاب ترین ها محسوب شود. چه چیز برای علاقه مندان به اعداد و ارقام بهتر از محیطی به دور از هرگونه شلوغی است! میانگین دریافتی در ابتدای کار برای یک حسابدار حدود ۴۱۰۰۰ دلار است که این رقم با بالا رفتن تجربه کاری می تواند از ۲۰۰۰۰۰ دلار نیز عبور کند.

۵ ) کمیسیونرها:

۹۰ درصد از افرادی که به دنبال موقعیت های شغلی مناسب هستند از انجام فعالیت هایی که حقوق دریافتی ثابتی نداشته باشد سر باز می زنند. آنها معتقدند نباید به انجام کاری پرداخت که هیچ ضمانتی برای پرداخت ثابت و حتمی در آن وجود ندارد. اما در عوض آن دسته از افرادی که ریسک پذیر هستند و در عین حال اعتماد به نفس و جسارت بالایی دارند معتقدند پرداختن به چنین مشاغلی می تواند بهترین رفاه و امکانات رفاهی را برای آنها به همراه داشته باشد. موفق ترین این افراد مشاغلی در زمینه تبادلات ماشین، تولیدات الکترونیکی و یا سرمایه گذاری های بانکی انتخاب می کنند و می توانند به طور میانگین مبلغ ۱۰۰۰۰۰ دلار یا بیشتر در هر سال به دست آورند.

۶ ) کارمندان فناوری اطلاعات:

مجریان برنامه ها، اطلاعات، شبکه و تکنولوژی از جمله کارمندان پردرآمد جامعه محسوب می شوند زیرا به نظر می رسد که نه تنها نیاز جامعه به این قشر کمتر نمی شود بلکه هر روز بر میزان نیاز جوامع به چنین گروه هایی افزوده خواهد شد. این حرفه از دهه ۹۰ اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده و از آن به بعد بر اهمیت آن افزوده شده است. خوشبختانه بر سر این کار مانند مشاغل دیگر رقابت چندانی مشاهده نمی شود. علیرغم اینکه میانگین درآمد آنها ۱۰۳۴۰۰ دلار است اما بسیاری از افراد هیچ علاقه ای به سپری کردن روز خود در یک اتاقک کسل کننده ندارند.

۷ ) کارگران صنعتی:

این افراد با سپری کردن ۱۲ ساعت از شبانه روز در مشاغل صنعتی حقوقی در حدود ۴۶۸۶۷ دلار دیافت می کنند. محیط کاری آنها نسبت به مشاغل قبل کاملاً متفاوت است. آنها باید در محیطی شلوغ فعالیت کنند که برقراری ارتباطشان تنها از طریق حرکت و نشانه های دست امکان پذیر است. هوای تنفسی آنها پر از مواد سمی و شیمیایی و کارشان بسیار پرخطر است. اما پس از مدتی که تجربه کافی را کسب کنند می توانند با تغییر منصب خود به «ناظر» حقوق خود را به ۱۰۰۰۰۰ دلار نیز برسانند.

۸ ) خلبانان سمپاش:

اکثر افرادی که مدرک خلبانی خود را می گیرند قصد دارند به رؤیای پرواز کردن انسان تحقق بخشند. آنها دوست دارند در ارتفاع بلند به پرواز پرداخته و از نزدیک آسمان و ابرها را لمس کنند اما این خلبانان حرفه ای متفاوت دارند. برخلاف آنهایی که همیشه در ارتفاع هستند این خلبانان باید ارتفاع خود را در فاصله ای نزدیک زمین و مزارع حفظ و با سمپاشی و آفت کشی به حفظ صنعت کشاورزی کمک کنند. میانگین درآمد این قشر در هر سال ۸۰۰۰۰ دلار برآورد شده است.

۹ ) جمع کنندگان زباله:

اگرچه این حرفه وجهه اجتماعی جالبی ندارد اما مسلماً هر منطقه ای نیاز به چنین قشری دارد. شاید جالب باشد اگر بدانید حقوق دریافتی این قشر چیزی حدود ۸۰۰۰۰ دلار در سال برآورده شده است. البته با توجه به محل زندگی نوسان دارند. مثلاً اگر در شمال فلوریدا این مبلغ برابر ۸۰۰۰۰ دلار است در نواحی جنوبی به ۳۵۰۰۰ دلار می رسد. حتی ۳۵۰۰۰ دلار هم برای خالی کردن سطل آشغال در یک ماشین بزرگ آشغال مبلغی مناسب و مکفی خواهد بود.

۱۰ ) رانندگان کامیون:

این قشر از جمله افرادی هستند که بدون نیاز به تحصیلات دانشگاهی و تحمل مشکلات در گرفتن مدرک و یا حتی تعلیم دیدن می توانند چیزی حدود ۴۳۲۰۰ دلار در سال درآمد داشته باشند که البته این مبلغ با کسب تجربه بیشتر و ثبت سوابق کاری موفق می تواند از مرز ۸۵۰۰۰ دلار نیز عبور کند. البته نباید فراموش کرد که رانندگی مداوم، کمبود خواب و غذاهای مملو از چربی عواقب بسیار بدی را برای ذهن و جسم این افراد به بار خواهد آورد.

۱۱ ) پاک کنندگان صحنه جنایت:

مسلماً بعد از هر حادثه ای به گروهی نیاز است که با کشیدن خطوط به دور مقتول، محدوده جنایت را مشخص کرده و پس از آن آلودگی ها و خون را از صحنه پاک کنند. این کار سخت و طاقت فرسا روحیه متناسب با شرایط را می طلبد. کسانی که روحیه هیجانی و جستجوگری دارند از پس چنین شرایطی برخواهند آمد. حقوق دریافتی این قشر به طور میانگین ۵۰۴۰۰ دلار برآورد شده است.

۱۲ ) بازرسان چاه ها:

ماهیت غیرمطلوب این حرفه هیچ نیازی به توصیف و توضیح ندارد. فقط اینکه نباید فراموش کرد که محیط کار آنها سراسر تاریکی، رطوبت، پر از موش و سوسک است. آنها باید در چنین محیطی به تعمیر مسیرهای زیرگذر و لوله های شکسته بپردازند. اگرچه حقوق دریافتی آنها در ابتدای کار ۳۴۹۶۰ دلار است اما با کسب تجربه به ۶۱۰۰۰ دلار نیز خواهد رسید.

۱۳) تعمیرکاران:

زندگی تعمیرکاران همیشه پر از جنب و جوش است. آنها باید هر لحظه منتظر اتفاقی باشند که در جایی باعث خرابی می شود. فرقی نمی کند که محل کار آنها کجا باشد، از کار در کنار یک بزرگراه پرترافیک گرفته تا بر روی پلی بلند بر روی سطح آب همیشه و همه جا خطر حاضر و در کمین است. میانگین حقوق سالانه این قشر که در آفتاب سوزان و سرمای شدید باید فعالیت خود را به اتمام برسانند از ۴۹۵۱۷ آغاز شده و با توجه به تجربه کاری و نوع کارشان افزایش خواهد یافت. در پرونده بعد به بررسی ادامه این مشاغل پردرآمد خواهیم پرداخت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات