رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین از رایزنی با بانک مرکزی برای تشکیل یک بانک ایرانی- چینی خبرداد و گفت: اگر بانک مرکزی موافقت کند، موسساتی را در نظر خواهیم گرفت که در برخی بانکهای چینی سهامدار شوند تا در نهایت بتوان، یک بانک ایرانی و چینی داشته باشیم.

به گزارش افکارنیوز ، اسدالله عسگراولادی گفت: برنامه ما با چین برای توسعه روابط اقتصادی درازمدت است. اگر غربی ها هم بیایند چون ما روابطمان با غرب آن طور که دلمان می خواهد حسنه نیست، بنابراین روابط با چین را توسعه می دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: اگرچه غربی ها به ایران می آیند و تفاهم هم می کنیم و با آنها کار مشترک صورت می دهیم، ولی هیچکدام از اینها دلیل بر این نیست که با چین دچار افت کار شویم.

وی تصریح کرد: روابط ایران با چین را درازمدت می نگریم؛ چراکه در خاورمیانه طبق برنامه ای که داریم باید در ۱۴۰۴ در سطح اول منطقه باشیم. بر همین اساس یکی از این شرایط برای دستیابی به این هدف، کار کردن با همه دنیا است. اگر ما به غرب نزدیک می شویم، دلیل بر این نیست که از شرق دوری کنیم.

به گفته عسگراولادی، هیچ شرطی برای کار کردن با چین نمی گذاریم. تنها شرط ما این است که چینی ها کار را تسهیل کنند و به سمت تحریم ها نروند. سرمایه گذاری را نیز تشویق کنند.

وی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه خرید سهام بانکهای چینی از سوی ایران به کجا رسید گفت: من همواره این کار را برای دولت کشورم پیش بینی می کنم. بر همین اساس با بانک مرکزی در حال صحبت هستم که اگر بانک مرکزی موافقت کرد موسساتی را در نظر بگیریم که در برخی بانکهای چینی سهامدار شوند تا در نهایت ما یک بانک ایرانی و چینی داشته باشیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات