گزارش میدانی افکارنیوز ازجاسوس بازی در تهران!

کم و بیش در ایمیل های خیلی از شما هم تبلیغاتی با این مضمون که دستگاه های شنود می فروشند و به در منازل می آورند ارسال می شود و خیلی هم عجیب نیست شاید بیشتر به این خاطر که قبح ماجرا شکسته شده و این دست تبلیغات برای همه عادی است.

گروه اقتصاد ی -آزاده باقری - در تهران از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می شود پیدا کرد. هر چیزی را هم بخواهید برای خود راسته و بازاری دارد که با رفتن به آنجا خیلی راحت می توانید کالای موردنظر خود را حالا ارزان یا گران تهیه کنید. دستگاه های شنود هم با وجود آنکه معامله شان آزاد نیست اما چنان دور از دسترس نیستند. با کمی گشت زدن می توانید آن را پیدا کنید. همان کاری که ما کردیم. میدان توپخانه، پشت شهرداری جایی است که علاوه برآنتن های دیجیتال، دوربین مداربسته، فلش، MP۳ و… می توانید سراغ دستگاه های غیرمجازی مثل شنود را هم خیلی «زیرزمینی» بگیرید!

به گزارش افکارنیوز ؛ به سراغ یکی از مغازه دارها می رویم و می پرسیم که دستگاه شنود دارد یا نه؟ می گوید: «دستگاه شنود را دیگر به این راحتی نمی توانید پیدا کنید تا چند سال پیش راحتتر بود اما الان سخت است. باید آشنا داشته باشید. » گفتیم شما کسی را سراغ ندارید که سراغش برویم؟ او هم آدرس چند مغازه بالاتر را می دهد و می گوید بگو از طرف فلانی آمده ایم. پیش او که می رویم می گوید: «الان در مغازه ندارم اما اگر می خواهید ۲۲۰ هزارتومان می شود. اندازه قوطی کبریت است. بیعانه بگذارید با پیک برای شما می فرستم. » از او اندازه های کوچکتر یا نوع های دیگر را که درخواست می کنیم، می گوید «همین مدل را هم به زور می توانیم بخریم و دیگر گیر نمی آید! »

سراغ مغازه های دیگر که می رویم یکی از آنها باز آدرس مغازه دیگری را می دهد که کارش «همین» است. مغازه کوچکی دارد که جز یک راهروی باریک، مسیر دیگری برای رفت آمد نمی گذارد. به او که می گوییم دنبال چه وسیله ای آمده ایم، ناگهان هوار می کشد: «چه کسی گفته من این جور چیزها را می فروشم؟ چرا اسم من را بدنام می کنند؟ از وقتی که گیربازار شد دیگر نمی آورم! بفرمایید بیرون خانوم. » بیرون مغازه، یکی از این دادزن ها می گوید: «دنبال چی هستین؟ » ، می گوییم دستگاه شنود و جواب می شنویم: «دستگاه شنود می خواهید چه کار کنید؟ یک سری ریکوردهایی آمده که برای خبرنگارهاست تا فاصله ۱۰۰ متر را هم ضبط می کند، بهتر از هر دستگاه شنودی! تازه مجاز و قانونی! » باز هم چرخش در بازار ادامه دارد. یکی دیگر از فروشنده ها می گوید: «نرم افزاری روی گوشی اش نصب کنید تا خیلی راحت مکالماتش را گوش بدهید. » راه حل دیگری که برسر راه ما قرار می دهند خدمات یکی از اپرتورهاست که وقتی آن را فعال کنیم سیستم کنفرانسش فعال می شود و ما به عنوان نفر سوم می توانیم شنونده آنچه آن دو نفر می گویند، باشیم. نفر آخری که از او درباره دستگاه شنود می پرسیم با حالت عصبانی که حساب کار دستمان بیاید، می گوید: «خانم این چیزها را برو از خارج بخر، در اینجا پیدا نمی کنید بفرمایید بیرون. »

بازار مجازی، جنس مجازی

اما راه های دیگر هم غیر از خرید حضوری وجود دارد. کم و بیش در ایمیل های خیلی از شما هم تبلیغاتی با این مضمون که دستگاه های شنود می فروشند و به در منازل می آورند ارسال می شود و خیلی هم عجیب نیست شاید بیشتر به این خاطر که قبح ماجرا شکسته شده و این دست تبلیغات برای همه عادی است. غیر از این کافی است در موتورهای جستجوگر درخواست خرید این کالا را تایپ کنید که چندین گزینه متنوع پیش روی چشمتان ظاهر شود. برای همین، آن طور که به نظر می رسد برای خرید چنین کالایی نیاز نیست زیاد سختی بکشید. وسایل شنود تصویری هم از جمله اقلامی هستند که می توانید در سبد کالای خرید شنودی تان جا بدهید (! ) و علاوه بر صدا، تصویر را هم داشته باشید. شکل های متنوعی را هم شامل می شوند از جمله خودکار، جاسویچی، دکمه پیراهن، دستگاه شنود سیم کارت یاپل، فلش دوربین دار و ساعت مچی که از شما یک جاسوس حرفه ای می سازد! قیمت گذاری این دستگاه ها در سایت های اینترنتی از ۱۶۰ هزار تومان شروع می شود و تا ۳۵۰هزار تومان هم فی می خورد.

تاثیر شنود در جرایم شهری

این روزها از کنکاش در زندگی مردم با عنوان «آمار در آوردن» یاد می کنند. کاری که در قدیم به فال گوش ایستادن دم در و برداشتن تلفن در اتاق دیگر و گوش دادن به حرف های دیگران ختم می شد. اما این روزها با پیشرفت تکنولوژی و به بازار آمدن وسایلی مانند دستگاه های شنود که با مبلغی حول و حوش ۲۰۰ هزارتومان می توانید آن را تهیه کنید یا با نصب نرم افزارهایی در گوشی و لپ تاپ داشتن دستگاهی که وقتی به برق می زنید موج تلفن های همسایه را بر روی رادیو می آورد؛ کمی ماجرای فال گوش ایستادن را پیچیده تر از گذشته می کند و البته عواقب وخیم تری را نیز به همراه دارد. از جمله قتل های ناموسی که این روزها از گوشه و کنار شهر از آن باخبر می شویم، یکی از پیامدهای همین شنود غیر قانونی است. وقتی خیانت ها بالا می رود و چک کردن تلفن و گوشی های همراه این خیانت ها را به حق یا ناحق اثبات می کند (چون در برخی موارد سوء تفاهم ها را هم باید درنظر گرفت) تاثیر سوء این دستگاه ها در زندگی اجتماعی را می توان به خوبی احساس کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات