عضوکمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس، گفت: اقدام دولت در خصوص اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای خرید و ذخیره میوه هایی چون پرتقال، نارنگی و سیب علاوه برتنظیم و کنترل بازار و تأمین نیاز داخلی باید مازاد آن برای جلوگیری از افزایش چشمگیر قیمت میوه در ایام شب عید ذخیره سازی شود.

به گزارش افکارنیوز ، یونس اسدی درخصوص این سؤال مبنی بر اینکه دولت حدود ۴۰ میلیارد تومان برای خرید و ذخیره میوه هایی چون پرتقال، نارنگی و سیب اختصاص داده است، آیا این میزان بودجه تخصیصی ازسوی دولت باعث توقف واردات میوه و به دنبال آن عدم افزایش قیمت این محصول در ایام شب عید می شود؟ گفت: زمان برداشت سیب از ۱۵ شهریور ماه تا ۱۵ مهرماه است و در حال حاضر هم نه زمان برداشت میوه است و نه تولیدی در این خصوص داشته ایم به همین جهت اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت جز افزایش قیمت میوه و روی آوردن به دلالان برای ذخیره سازی این محصول چیز دیگری نیست.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به اینکه درحال حاضر قیمت مناسبی برای خرید میوه از سوی دولت و ذخیره سازی آن برای شب عید وجود ندارد به همین جهت این اقدام دولت در خصوص اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای خرید و ذخیره میوه هایی چون پرتقال، نارنگی و سیب بسیار دیر است و جز ضرر به قشر تولید کننده و مصرف کننده چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، اظهار داشت: به طور حتم دولت باید در زمان برداشت میوه این ۴۰ میلیارد تومان را برای خرید و ذخیره سازی این محصولات در نظر می گرفت به طوری که در آن زمان علاوه برتنظیم و کنترل بازار و تأمین نیاز داخلی باید مازاد آن را برای جلوگیری از افزایش چشمگیر قیمت میوه در ایام شب عید ذخیره سازی می کرد.

اسدی، افزود: به علت اینکه حدود چند ماه از فصل برداشت میوه گذشته است پس این ذخیره سازی از سوی دولت جز کمک به افزایش قیمت چیز دیگری نیست چراکه دولت برای پر کردن سردخانه های ذخیره سازی باید دست به دامن دلالان شود به همین جهت ذخیره سازی میوه در حال حاضر به هیچ وجه کمک به تنظیم بازار نیست.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس، گفت: به طور حتم ذخیره سازی میوه از سوی دولت باعث بروز دو موج گرانی در کشور می شود به طوری که علاوه بر اینکه منجر به افزایش شدید و نگهانی قیمت میوه در حال حاضر می شود باعث گرانی میوه در ایام شب عید به علت ناکافی بودن این بودجه تخصیصی هم خواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات