رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه هم اکنون حدود هفت میلیون سهام دار در بورس داریم، گفت: ترکیه با جمعیتی برابر ایران کمتر از یک میلیون نفر سهام دار دارد و در پاکستان با دو برابر جمعیت ایران ۴۰۰ هزار سهام دار عضو بورس شده است.

به گزارش افکارنیوز ، علی صالح آبادی افزود: با ورود سهام عدالت به بورس اوراق بهادار جمعیت سهام داران تا ۵۰ میلیون نفر هم خواهد رسید و باید در زمینه ترویج فرهنگ سهامداری بیشتر تلاش کنیم که خوشبختانه رسانی ملی و شبکه های تخصصی اقتصادی رادیو و تلویزیون برنامه های خوبی دارند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به افزایش زیاد شاخص ها در سال جاری گفت: علاقه مندان به سرمایه گذاری در بورس باید حتما سرمایه مازاد خود را وارد بورس اوراق بهادار کنند.

وی گفت: به هیچ وجه توصیه نمی کنیم افراد منابع مورد نیاز برای زندگی خود را وارد بورس کنند چون اگر ارزش ان کاهش یابد، جبران ان سخت خواهد بود.

صالح آبادی همچنین توصیه کرد از مشورت و تحلیل های اقتصادی و منطقی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه استفاده شود که شرکت های کارگزاری، شرکت های مشاور سرمایه گذاری و متخصصان بازار سرمایه خدمات خوبی ارائه می کنند.

وی گفت: سرمایه گذاران باید با افق بلندمدت وارد بازار سهام شوند و در کوتاه مدت نوسان وجود دارد، در بلندمدت معمولا مولفه های کلان اقتصادی بهبود می یابد و بازار سرمایه نیز در این فضا همگرایی خواهد داشت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات