وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم که با افزایش تراکم ساخت و ساز در شهر تهران مخالف است از مصوبه اضافه شدن یک طبقه تراکم ساخت که یک شبه در دولت قبلی تصویب شد انتقاد کرد.

به گزارش افکارنیوز ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری وقت، اردیبهشت ماه طی نامه ای خطاب به شهردار تهران، مصوبه این شورا درباره اضافه کردن یک طبقه به تراکم شهر تهران را ابلاغ کرده است که بر این اساس در پهنه تراکم های دو تا چهار طبقه در نقشه های شهر تفصیلی تهران، علیرغم مخالفت کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری، یک طبقه تراکم اضافه گرفتند.

اعضای کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری در این نامه که به امضای ۱۱ نفر رسیده، اعلام کرده اند که با توجه به اهمیت موضوع و جبران ناپذیری بخشی از تبعات ناشی از هر گونه تصمیم گیری عجولانه موضوع برای بررسی و کارشناسی بیشتر به این کمیته ارجاع شود اما روز بعد از طرح این موضوع، افزایش ۱۷ درصد به تراکم تهران اضافه در سومین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب و ابلاغ شد.

آخوندی با این موضوع مخالف است چراکه به اعتقاد وی امکانات و زیرساخت های افزایش تراکم و جمعیت در شهر تهران وجود ندارد و با توجه به مشکل حاد آلودگی هوا نباید زمینه افزایش جمعیت در شهر تهران فراهم شود لذا نباید تعداد طبقات ساختمان ها افزایش یابد. از سوی دیگر با توجه به هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان این موضوع جای بسی تامل دارد.

وزیر راه و شهرسازی بر کنترل جمعیت کلان شهرها و کاهش ظرفیت کلان شهرها تاکید دارد و معتقد است باید کیفیت زندگی در شهرهای بزرگ و کلان شهرها افزایش یابد چرا که در حال حاضر کیفیت زندگی در این شهرها مناسب نیست. در حال حاضر شهر تهران با آلودگی هوا روبرو است و کیفیت زندگی در کلان شهرها کاهش یافته است.

به گفته آخوندی تهران دارای چهار کریدور هوایی در مناطق یک، دو، چهار و ۲۲ است که مناطق یک و دو باید کمترین تراکم جمعیت و بیشترین سبزینه را داشته باشند و درحالیکه این مناطق باید به عنوان ریه تنفسی شهر محسوب شوند اما در مقابل بیشترین تخریب باغات در منطقه ۲۲ صورت گرفته است.

برای دیدن ابلاغ معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری وقت و نظر اعضای کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری که از سوی وزیر راه و شهرسازی منتشر شده به نشانیhttp: //mrud. ir مراجعه کنید.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات